På gång
16 inlägg
Jag har precis börjat med matdagboken och när jag fyllde i att jag tränat 90 minuter innebandy räknade den ut att jag gjort av med 1041 kcal. Låter inte det lite väl mycket?
På den tiden gör jag av med ungefär 900 kcal på löpning (9-9,5km/h) så helt otroligt är det inte om du är på planen och spelar hela tiden?
Tänk på eventuella pauser bara (du ska bara fylla i tid med faktisk träning) - annars låter det rätt.
Innebandyträning eller match? I optimistiska tankebanor skulle jag tänka ~400 kcal/h. Sen får du räkna in eventuella byten och sådant som försiggår i en bandymatch alternativt skjutövningar eller liknande under träning som inte bränner lika mycket som att gasa runt på en innebandyplan konstant i en timma, tyvärr.
Jag hade pulsklocka på mig idag på träningen. Vi tränade i 70 minuter och jag gjorde av med 701 kcal. Så det kan nog stämma ganska bra. Men pulsen är ju fortfarande högre än vanligt även om jag inte springer hela tiden. Det var inte sån hård träning idag heller, så det kan nog bli mer nästa.