Hej, skulle ni som äter vanlig kost avsedd för viktminskning kunna skriva upp hur många kcal ni äter och hur många gram protein, kolhydrater och fett ni äter i snitt per dag? Skulle vara väldigt intressant att se hur ni lägger upp er kost, jag tror att jag skulle må bättre och få nya tankar om jag ser hur ni andra äter! Just nu äter jag ca: Kcal: 1100 Protein: 60 Kolhydrater: 130 Fett: 30 Jag vet att detta är alldeles för lite(?) men vågar inte öka någon av dom. Kanske känns bättre om jag får tips från er som lyckas hålla vikten med betydligt mer mat!
På gång
24 inlägg
2g+ protein per kilo kroppsvikt 1g fett per kilo kroppsvikt Resterande kaloriutrymme går till kolhydrater.
Jag brukar landa på 1/3 av varje när jag inte funderar så mycket på fördelningen. Brukar äta mellan 1200 och 1600 kcal per dag.
Skriver som pottpott, rekommendationen är 1 g fett per kg kroppsvikt, ca 2 g protein/kg kroppsvikt och resterande kolhydrater (gärna under 100g till din dagsranson energi). Så väger du 57 kg så bör du få i dig 57 g fett/dag, 114 g protein/dag (minst 100 g/dag) och resten kolhydrater. Är du intresserad av hur andra äter (lägger upp sin kost) och fördelar energin så är rekommendationen att bli plusmedlem. Då kan du se det.
jag försöker följa fett 60g protein 100g kolhydrater 60g samt hålla mig runt 1300kcal