På gång
16 inlägg
Hej mitt ideal per dag är ju nu på 1500 kcal (löper även 3-4 gånger i veckan). Dock överstigs det till 1800 kcal ibland... Någon annan som har kört på 1500 kalorie dieten... Tips? Råd? Med vänliga hälsningar, Maria
Att gå ner 0,5 kilo (i fett) i veckan.
jag kör 300 frukost 500 lunch+middag ät det träningsdag mellanmål för resten helg möjligen ett glas vin.
Tack så mycket det var till hjälp!!!
för mig ser den ideala motsvarigheten ut så här, mindre mellanmål, gillar reella måltider: 250 kcal frukost (07.00) 500 kcal lunch (11.30) 150 kcal mellanmål (16.00) 600 kcal middag (någon gång mellan 18 och 20, beroende på när jag tränar. Äter jag innan träningen, så blir det kanske 400 middag plus 200 kvällsmat ) med visst flexibilitet av 100kcal hit och dit...
Hur gör nu med kcal när ni tränar? Ibland blir det flera pass/dag och man bör kanske äta lite mer då men hur mycket/lite till bör man äta för att kunna gå ner i vikt?
Jag tänkte äta 1550 kalorier per dag. Detta bör väl medföra en viktnedgång? Jag tränar en del ( 3-5 pass i veckan )men vill inte blanda in dessa kalorier, till slut blir träningen ett tvång för att jag då får äta 300 kalorier mer mm, en ond cirkel för mig!
Okej, tack för kloka ord. Jag ville mest få det bekräftat att jag tänker rätt som lagt mig på 1550 kalorier per dag....men som du säger....tiden och vågen visar ju resultatet.
Jag ska också äta 1500 kcal/dag men min träning går ut på att t.ex. gå på pass på gymmet, motionssimma eller springa utomhus - hur kan jag då se hur mycket kcal jag gjort av med?! Jag har nämligen tänkt hålla mig till 1500 i intag och sen, om jag förbränner 600 kcal genom träning så kan jag ju ta det som extra? Men då måste jag ju verkligen veta hur mycket jag gjort av med.
Dith, om du klickar på "dagens motion" i matdagboken så kan du lägga in din motion där. Då ser du hur många kalorier du motionerat bort.
Å, tack! :D Men ett annat dilemma då. Jag tycker att det är väldigt svårt när man ska lägga in sin mat i matdagboken.. Säg att jag t.ex. gjort en sås med en massa ingredienser, hur gör jag då för att räkna ut kaloriinnehållet? Ska jag väga varenda ingrediens och lägga in dessa separat eller?