icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

185 cm, 65 kg,

På gång
49 inlägg
14 februari 2012 18:26

Hej, Önskar få hjälp angående träning och kost. Jag är en tjej på 20 år, 21 i sommar, som väger 65 kg (pendlar mellan 60-65) och är cirkus 185 cm lång. Jag håller en strikt diet på 1800 kalorier/dag, antar att det är för lite (?) men vet ej vad som är rimligt för mig. Det jag vet är att jag aldrig tyckt om mig kropp och jag har pendlat ifrån sjukdom till sjukdom allt från anorexi till bullemi. Undrar hur mycket jag bör träna/vilken träning jag bör träna för att få slanka muskler - inte stora och biffiga - Då jag idag är smal, men har lös hud på vissa ställen som jag skulle vilja arbeta bort. Vad bör jag göra? Idag tränar jag mån, tis, ons, tors, fre ibland även lör sön. Kör 45-90 minuter beroende på ork och om det hinns.. med andra ord hela veckan. Tränar på gym, lyfter tungt/kondition samt kör pass 3-4 grr i veckan så som yoga, crossmix/bodypump osv. Går även minst 60 minuter promenad varje dag. Kosten - hur mycket bör jag få i mig per dag ungefär FÖR att behålla vikten (räknat både med och utan träning/dag)? Tack för att ni finns!

• På gång
    49 inlägg
    14 februari 2012 18:31

Vet inte om detta hamnade rätt.. Är som sagt ny här :) så om jag ska flytta på den (?) Hojta till.

• Veteran
    5155 inlägg
    14 februari 2012 22:26

Skönt att höra att du är bättre SKSKSK Kämpa på ciiilla och som sagt, för att få stora muskler måste du kämpa så hårt och medvetet gå in för det så det är knappast något som du behöver oroa dig för