icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

230 kcal idag! Hur fördela?

På gång
38 inlägg
19 februari 2013 12:26

Hej! Jag åt resterna av gårdagens quornlasagne + kycklingsalladen från i förrgår, vilket lämnat mig med blott 230 kcal att spendera fritt för resten av dagen. ¨Till saken hör att jag ska jobba kvällspasset så jag vill helst undvika hungerskänslor och koncentrationsproblem. Jag har keso, ägg och alla möjliga sorters grönsaker samt nötter, frön och clementiner. Just nu funderar jag skarpt på att ta "genvägen" via affären och ta en viktväktarmåltid eller en nutrilettshake! Alla tips mottages tacksamt :-)

• Veteran
    5951 inlägg
    19 februari 2013 13:07

För så lite hade jag nog satsat på en Allevo-soppa (måltidsersättning alltså) eller liknande men det är nog mest för att jag är lite lat :-)

• På gång
    38 inlägg
    20 februari 2013 20:27

Tack!! Det blev ingen soppa utan 50 g keso, ett kokt ägg, en halv avokado och en morot. :-)

• På gång
    34 inlägg
    3 mars 2013 12:47

Lät som ett bra val! jag hade nog LadyG-at fast vispat casein pulver med 1 dl sojamjölk och någon tsk kakao...ätit chokladfluff...och haft 50-100 kalorier över.... Men ditt val innehöll inga läskiga tillsatser och bra näringsämnen....jag läser och lär :)