Det känns som mycket att gå ner 200-300 g i dygnet. Min startvikt var 99,7 kg - är det därför nedgången är så stor? - jag har inte något sug, känner inte att jag svälter mig utan är mätt, och kommer därför just upp till 1200 kcal/dag, vilket känns som mkt lågt för min vikt på 97-99 kg, eller hur? - får i mig mer än 2 liter vätska per dygn. - kommer min kropp att automatiskt att sänka förbränningen om jag inte börjar äta mera mat per dag? Är nämligen inte riktigt hungrig, utan kan till och med känna mig lite illamående ibland efter att jag ätit en större portion. - har följt Dukan dieten i 9 dagar. Äter efter 5:e dagen grönsaker varannan dag.
Nykomling
5 inlägg
Det är vanligt att det går fort i början, särskilt när man har lite att ta på. Brukar jämna ut sig med tiden. Ligger du runt 1200 är det ingen fara och förbränningen kommer inte att ändras pga det. Vad som möjligen kan hända när du äter en sån ensidigt diet samt relativt lågt kcal intag är en brist på vissa vitaminer men det är ju lätt att åtgärda med ett litet piller. :) Lycka till!
Tack för svaren!
Inget ovanligt att man "rasar" i vikt till en början. Lycka till i fortsättningen! Trevlig helg! // Johan