icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

äter jag för lite? 1200 kalorier, 51 kg

På gång
17 inlägg
19 maj 2011 07:30

hallåj. Jag tycker det är så svårt det här med hur man ska äta, för att inte förlora muskelmassa och allt. Jag började min träning för en vecka sen. Har läst på en massa. Enligt beräkningarna ska jag typ äta 1800 kalorier per dag. Jag är 25 år, 164 lång och väger 51 - 52 kg. Det jag vill är att få bort fett från lår men framförallt mage! Just nu joggar jag och har joggat ca 5 km i en veckas tid. Gör magövningar morgon och kväll (bål-övnigar).. Jag undrar om ni tror att jag äter för lite? Jag får enligt matdagboken i mig 1000-1300 kalorier per dag. Tycker det låter världigt lite, det konstiga är att jag äter bra och är mätt efter måltiderna. frukost: yoghurt (naturell) flingor, frön, en banan, keso lunch: tex omelette på två ätt, tonfisksallad med keso, köttbiff med stor sallad.. Mellis: Inget eller en frukt och kaffe Middag: Normal middag, en portion. Tar bara lite av kolhydraterna, typ en potatis och mer sallad och av köttet Sen springer jag och då jag kommer in äter jag en frukt. Äter jag för dåligt? KOmmer min kropp gå in i svält och göra så jag bara ser förjävlig ut? Samtidigt borde det väl vara så att, så länge jag är pigg och mår bra så borde de väl inte vara någon fara? Borde inte det vara så att kroppne själv säger till om jag behöver mer mat, iform ab hunger? :)

• Mycket engagerad
    129 inlägg
    19 maj 2011 07:35

Hej, Grattis till dina två barn :-) Jag förstår faktiskt inte riktigt hur du tänker här? Om du sänker ditt kalorintag så kommer du gå ner i vikt och du väger redan nu ganska lite. Det du behöver göra är att tighta till kroppen och det gör du ju med styrketräning främst. Hur gamla är dina barn?

• På gång
    17 inlägg
    19 maj 2011 07:41

tack :) okej. Så joggning är egentligen inte att rekomendera för mig då? De magövningar som jag gör hemma, typ plankan, och andra bålövningar, tror du att de är tillräckligt eller borde jag börja på typ friskis och svettis och köra nån form utav core-träninng? (har funderat på det..) Mitt kalori-intag är nog sådär lågt för att jag dragit ner på kolhydrater som mackor, pasta, ris och så. Dessa gör mig bara svullen och jag får ont i magen av dom, därför äter jag mkt mindre av dom nu. Svårt att komma upp i det dagliga kalori-intaget då.. Mina barn är 3 år och den andra 11 månader.

• Mycket engagerad
    209 inlägg
    19 maj 2011 09:04

Om dn hud har tänjts ut vilket jag skulle gissa att den har? Så är det skinnet som är slappt som du ser som fett. Din vikt ska nte vara mindre och du bör äta ditt intag(mer om du tränar).Slappt skinn är svårt att återställa. Jag har själv vägt 84 kg gick ner till 48kg(167 cm lång).Gick upp till 53 kg och tränade MEN det slappa sknnet förblev slappt. Då var jag 30 år. Så jag tror att vi får bl bättre på att våra kroppar ser ut som dom gör.Du är frisk? och har hälsosam vikt.Angående att komma upp i fler kalorier per dag så intag mera fett.Lycka tll!