icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Att skapa en grupp

Veteran
2044 inlägg
19 maj 2017 10:21

Jag ska starta en grupp och skrev in ett namn på gruppen och en presentation – men hur gör jag sedan för att lägga till andra medlemmar, hittar inga överiga inställningar att göra? Handlar främst om att lägga till och ta bort medlemmar samt att ta bort trådar som blivit inaktuella.

  • Veteran
    7560 inlägg
    19 maj 2017 13:18

    Du kan inte lägga till medlemmar, de måste söka genom att klicka på den gröna knappen "ansök om att bli medlem i denna grupp" tror jag det står.
    Sedan får du acceptera eller neka ansökan.

     

  • Veteran
    2044 inlägg
    20 maj 2017 11:48

    Aha – tack! Finns det någonstan uppgifter om hur en grupp faktiskt fungerar tekniskt i övrigt, jag vill ju veta om jag som admin har anddra inställningsmöjligheter än en vanlig gruppmedlem?

  • Veteran
    7560 inlägg
    20 maj 2017 12:34

    Jag har inte hittat någon info om hur det egentligen fungerar.

    Som jag har förstått det så kan jag som admin acceptera, eller neka, nya ansökningar och ta bort medlemmar.

    Alla kan skapa nya trådar och det är bara den som skapat en tråd som sedan kan ta bort den.

    Här kan jag tycka att det borde finnas en valmöjlighet för admin om man vill låta någon skapa trådar eller om man vill ansvara för det själv som admin.

    Problemet blir om en  medlem, som skapat en tråd, inte längre är kvar i gruppen. Då behöver vi maila Johan för att få hjälp att ta bort tråden.