icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Beach 2016

Engagerad
57 inlägg
5 april 2016 19:24

Hejsan,

Någon därute som vill haka på mig mot beach 2016?

Jag har sagt det förr, många år men ALDRIG lyckats. Vet inte vad som är annorlunda i år men jag är fast besluten att lyckas. Jag har gjort ett bra jobb att gå från 82 -62 kg. Jag är fortfarande väldigt stor om midjan. Över 90 cm. 

Nu kör jag stenhårt mot Beach 2016. Vore himla skoj om någon vill ansluta. Så vi kan peppa och tipsa varann.

Spelar ingen roll hur mkt eller hur lite man behöver, bara att sträva mot samma mål. 

Skriv nedan om ni vill vara med och vad ni har för plan.

Jag börjadde igår med strikt kosthållning. Tanken är att träna på gym minst 3 pass i veckan. Kasta in några powerwalks här och där. Jag räknar kalorier. Utesluter socker. Kör högt proteinintag.

Tack o hej...

• Nykomling
    10 inlägg
    6 april 2016 10:27

Hej!  🙂

Jag vill haka på! Är alldeles ny här och har MÅNGA kilon att tappa.

Har jojobantat nästan hela livet och nu när jag passerat 50 så börjar jag

bli rädd för att min övervikt faktiskt kan förkorta mitt liv. Har börjat få ont i kroppen och må dåligt av min vikt vilket jag inte har direkt tidigare.

Så nu gör jag ett nytt försök att komma in i en bättre livsstil 🙂

Började igår och min tanke är att äta Vlcd i 2 veckor så jag kommer ur mitt ätande och därefter ska jag köra lchf som jag ätit tidigare och mådde väldigt bra av.

Hoppas vi kan kämpa tillsammans mot lättare sommar och lättare liv 😀

På återhörande!

• Mycket engagerad
    175 inlägg
    6 april 2016 10:38

Hejsan! Jag förstår precis vad du menar - varje år så säger jag till mig själv att till sommaren ska jag minsann njuta av att gå i bikini och inte direkt ta på mig något så fort jag ska ställa mig upp etc. Jag har inte många kilon kvar, ca 3-4 kg för att vara exakt men ack så svårt det är att nå fram till den vikten. Men jag är gärna med här och skriver av mig då och då!

idag blir det lunchpromenad.

• Engagerad
    57 inlägg
    6 april 2016 22:23

Vad roligt! 

Jag är inne på dag tre av min strikta kosthållning. Jag räkna kalorier samt att jag har högt proteinintag.

Nä, i år ska jag inte stå där på stranden och ångra mig. Det har jag gjort så många ggr. Jag har faktiskt en screensaver på min telefon som säger: 3 months from now you will thank yourself. När det tryter eller jag blir sugen på gott så tänker jag på det. Till och med tittar på telefonen bara för att bli påmind.

Clivia, jag hör dig. Båda mina föräldrar gick bort vid 61 och 62, vilket innebär att om jag måste ta bättre hand om mig om jag ska leva längre. Jag är inte stark längre i min kropp som jag var förr och vill inte få diverse krämpor. Har redan begynnande artros i alla fall ena knäet efter en svår skada. Jag har ett midjemått på över 90, vilket är väldigt mkt. Allt mitt fläsk sitter där. Det farliga fläsket.

Tänkte att denna tråd kan ju var så att vi rapporterar hur det går. Vill man meddela hur mkt man går ner i vikt gör man det, hur mkt man tränart, gnälla och gråta eller fira framsteg. VI finns här. Detsamma om man söker pepp.

Nu kör vi damer!

• Nykomling
    10 inlägg
    7 april 2016 07:09

Jag har alltid haft bukfetma och även när jag var smal så tror jag inte att mitt midjemått var under det rekommenderande som är 80 för kvinnor.

Idag är mitt midjemått 138 och jag har märkt att sista året så har min mage blivit ännu större och jag tror att jag fått den så kallade muffinsmagen som kommer i klimakteriet.

Men nu är jag på g så hejja hejja och pepp på oss 👍🏻👍🏻

• Engagerad
    57 inlägg
    7 april 2016 18:11

Ja hejja hejja oss!

Jag är inne på dag 4 av min deff. Går bra än så länge. I morgon börjar den kritiska tiden. Helgen. Vi har fredagsfrulle på jobb så det blir att tacka nej till brödet men att det får bli att ta min kvarg. laugh

Sen är det ju helgen. Mannen kommer mest troligt att dricka vin. Säkert äta lite chips. Barnen sitt godis och jag...ingenting. Men jag får tänka om, att jag inte missar nåt utan vinner, bygger karaktär och är en dag närmare mitt mål. Tids nog kommer jag att få dricka vin...men tänker att jag sparar det till när jag ska på 40 års fest. Om jag ens då kommer att dricka eftersom det är ju mitt i min deff. Får se hur resultaten ser ut då.

Kämpar på här. Skulle gått till gymmet MEN måste städa hemmet, det har varit lite eftersatt en tid och behöver putsas upp. Orkar inte en helg till i röran. Tar fredagsfys imorgon istället. :)

• Nykomling
    5 inlägg
    7 april 2016 18:17

Jag hänger med :-) Jag och min man har deffat från 1/1 till 1/3, då gick jag ner 5,5 kg. I mars har det varit mååånga kalas, men har lyckats stå still på vågen trots en massa bullbakande :-) Har kvar ungefär 11 kg att gå ner, så nu kör jag hårt igen :-D

• Engagerad
    57 inlägg
    9 april 2016 16:24

Inne på dag 6. Av min deff. Jag har inte överskridit mina kalorier en enda dag. Misstänker att det blir så idag. Vi ska ha gäster, men jag ska inte drick vin, jag ska även ta en mindre portion mat. Jag har förberett en dessert som jag oxå kommer äta, chokladdoppade jordgubbar. Annars håller jag mig helt borta från godis och alkohol. 

Jag har totalt sen i månadags gått ner 1.5 kg.Få se vad vågen säger på måndag. Väger mig på måndagar. 

Välkommen Jossse85!

• Nykomling
    10 inlägg
    10 april 2016 14:36

Hej igen! 

Dag 6 för mig, hade ett avsteg igår när det var 55- årskalas hos gubbens syster.

Svårt att dricka Modifast då så jag åt det som serverades. Annars har det gått skapligt bra. Har precis varit ute 1 timma med hunden i solen och promenerat, underbart!!

Ska laga köttfärssås till gubben sen som han får åta ett par dar framåt nu när jag inte äter vanlig mat, tur att han inte är hemma varje dag 😊

Tisdag ska jag väga mig, har inte gått ner så mycket på vågen än men 5 cm i midjan.

Välkommen Josse85 😀

• Engagerad
    57 inlägg
    10 april 2016 19:37

hej,

inne på dag 7. Det har gått bra. Gjorde ett litet avsteg igår. Åt den mat jag lagade till gäster och familj. Så jag hade ett totalt kaloriintag på plus minus noll för att bibehålla vikten men typ 500 kalorier över det jag har som mål om dagarna. Men så får det vara. Idag gjorde jag ett mördarbenpass på gymmet i 90 min. Ska verkligen göra mitt yttersta för att ta mig upp 05:45 imorgonbitt för ett PW på minst 45 min. Jag är inte morgonpigg öht. Kliver upp i sista stund för att hinna får iväg barn till skola och komma till jobb.

Vi får se. Dessutom är måndagar asjobbigt. Så kan vara att det får vänta till tisdag. Brukar ha svårt att somna på söndagar...men jag ska testa...

• Nykomling
    10 inlägg
    12 april 2016 08:27

Första veckan avklarad och jag vägde och mätte mig nyss.

-1,7 kilo på vågen och -5 cm i midjan 😀

Känner mig taggad till tusen!! 

Har gått med i Biggest Looser 2016 och har precis lagt in min första rapport.

Hoppas det går bra för er andra oxå 😀

Pepp pepp och hejja oss !