icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

BIGGEST LOSER SOMMAREN 2020!

Veteran
6812 inlägg
8 januari 2020 19:44

Nu är vi igång på denna omgång!

Denna omgång delar MD ut 6 mån plusmedlemskap till den som gått ner mest varje månad!

• Denna omgång håller på till 26 Aug 2020! Vecka 35 är sista veckan i denna omg.
  • Det går bra att hoppa in senare under resans gång!
  • Ni får ha vilken Vägdag som helst! Men vikterna skall in Lagvis på onsdagar i BL tråden.

Alla är välkomna!

Länk till Hemsidan:
https://sites.google.com/site/biggestloservaaren2020/home

Länk till Långa Totala Enskilda resultat:
https://sites.google.com/site/biggestloservaaren2020/laanga-totala-enskilda-resultat

Länk till Långa Totala Tävlingen:
https://sites.google.com/site/biggestloservaaren2020/totala-taevlingen

• Mycket engagerad
    408 inlägg
    26 januari 2020 11:18

Det kanske är skadligare att tappa vikt snabbt om man är tyngre, det vet jag inget om. Jag såg det mer skadligt för mig att ligga kvar på en högre vikt, för alla mina värden hade kraftigt försämrats av viktökningen, om någon vecka ska jag ta nya prover och se om det förbättrats när jag tappat vikt, diabetesen är klart bättre i alla fall. Kan tyvärr säga att jag inte heller har någon chans på månadtävlingarna, har för lite som jag kan tappa per månad, men om alla andra står still eller går upp så skulle det gå laugh, ja för den delen så gäller det ju hela perioden också. Men jag hoppas verkligen att någon annan vinner och får ihop stora siffror, så ska jag göra så gott jag kan.

• Redigerad: 26 januari 2020 14:01
    klaraelv skrev den 25 januari 2020 22:24

Jo, på ett år så är det fullt möjligt, tog själv 35% (85,5-55,5) på ett år varav 29% var på sju-åtta månader, men då hade jag en startvikt som var högre och därmed lättare att tappa i vikt.

Du har ju själv redan tappat nio procent sedan nyår.

Ja 10% klarar nog de flesta överviktiga att tappa på ett år utan att behöva ta till en svältkost. Men 25% är ju rejält mycket mer, så då låter det mer extremt. För min del skulle det vara över 20 kilo, det tror jag inte jag skulle fixa även om jag ville. Jag behöver oftast landa lite på olika viktnivåer för att känna mig "hemma" i min nya vikt och kropp. Annars blir det "snabbt ner, snabbt upp" för mig ☹️

• På gång
    17 inlägg
    Redigerad: 26 januari 2020 19:14

Jag satsar på runt 25% på 1 år för att göra det säkert men då har jag också massa att ta på just nu men satsar på att gå ner minst 0,5 kg per vecka i snitt men lägger mest vikt på storleken på portionerna och att äta med jämt över dagen för att lära mig att hålla blodsockret i schack samt demonerna i huvudet som orsakar känsloätandet. Har lyckats gå ner  massor i vikt tidigare men de konstaterade då att jag hade en överproduktion av insulin vilket resulterade i att jag precis som de som gjort GBP dumpar vilket kan vara ett resultat av all övervikt precis som diabetes förmodar jagmen jag gick dessvärre upp allt igen och denna gång ska det vara hållbart i längden så jag lär nog i preioder stå still för balansen och känslorna. Jag tar en dag och vecka i taget, sedan får vågen bestämma resten laugh

• 26 januari 2020 21:49
    bmi51 skrev den 26 januari 2020 19:14

Jag satsar på runt 25% på 1 år för att göra det säkert men då har jag också massa att ta på just nu men satsar på att gå ner minst 0,5 kg per vecka i snitt men lägger mest vikt på storleken på portionerna och att äta med jämt över dagen för att lära mig att hålla blodsockret i schack samt demonerna i huvudet som orsakar känsloätandet. Har lyckats gå ner  massor i vikt tidigare men de konstaterade då att jag hade en överproduktion av insulin vilket resulterade i att jag precis som de som gjort GBP dumpar vilket kan vara ett resultat av all övervikt precis som diabetes förmodar jagmen jag gick dessvärre upp allt igen och denna gång ska det vara hållbart i längden så jag lär nog i preioder stå still för balansen och känslorna. Jag tar en dag och vecka i taget, sedan får vågen bestämma resten laugh

Oj oj, ett halvt kilo i veckan blir ju 26 kilo på ett år. Det är verkligen häftigt!! Håller tummarna att du fixar det, låter som att du har en bra plan och sund inställning 👍. Jag tror inte jag har lika bra karaktär, ska gå ner 7 kilo till och hoppas vara klar till midsommar om cirka fem månader. Dvs 1,5 kilo i månaden. Sen blir fokus på att bygga muskler utan att öka i vikt.

• På gång
    17 inlägg
    27 januari 2020 00:22
    Socialen skrev den 26 januari 2020 21:49
    bmi51 skrev den 26 januari 2020 19:14

Oj oj, ett halvt kilo i veckan blir ju 26 kilo på ett år. Det är verkligen häftigt!! Håller tummarna att du fixar det, låter som att du har en bra plan och sund inställning 👍. Jag tror inte jag har lika bra karaktär, ska gå ner 7 kilo till och hoppas vara klar till midsommar om cirka fem månader. Dvs 1,5 kilo i månaden. Sen blir fokus på att bygga muskler utan att öka i vikt.

Jo men tänk på att jag hade en startvikt på över 160 kg och redan gått ner 7,4 kg så är god bit på väg men jag är också min egna värsta fiende. Du gjorde ju en kanonsiffra till andra invägningen ju så jag tror på dig yes
    Nu kör vi på laugh

• Engagerad
    54 inlägg
    29 januari 2020 07:14

Tack Johan för tillägg av den nya tävlingen som sträcker sig över hela perioden!

• Veteran
    6812 inlägg
    29 januari 2020 20:46

Lag cerise                 Vecka5

socialen..(81,7).........74,7
    Alerta......(82,5).........80,7
    monosc...(86,7).........82,6
    Havet......(86,8).........86,3
    SuperK...(75,6).........73.0
    Lovis.......(85,8)........86,5
    monqi......(87,0)........88,0

• Veteran
    1356 inlägg
    29 januari 2020 22:49

Dimmiga körsbär vecka 5 
    Kulla (99,9)............................96,9
    Babs2(91,8)..........................kolhydratladdar inför operation på måndag
    Kajan (130)...........................
    mysbyxan(150).....................143,7
    bmi51 (163,4)...........................154,3
    fetis50 (71,7)............................. 69,6
    Eckster (139)............................137,6
    Meltem (107)..........................

Gilla

• Mycket engagerad
    408 inlägg
    30 januari 2020 09:34

Vi blev inte fler än två den här veckan

vecka 5

mosel         78,4.....
    biggan1e    62,3.....62,5
    klaraelv      72,5.....69,3
    mickiw84    70,5   ...

• Veteran
    6812 inlägg
    2 februari 2020 18:42

Resultat Vecka 5!

Denna Vecka gick vi ner -0,3 kg

Grattis   till Lag Dimmiga Körsbär som gått ner mest i  -0,68%

Grattis Klaraelv i Lag Solgul som gått ner mest denna vecka  med - 1,28%

Dimmigt Körsbär

-0,68%

Lag Solgul

-0,53%

Lag Cerise

0,79%

Länk till Tävling:
    https://sites.google.com/site/biggestloservaaren2020/taevling/vecka-5

Länk till Enskilda Resultat:
    https://sites.google.com/site/biggestloservaaren2020/enskilda-resultat/vecka-5