Nu börjar det närma sig jul, snart är vi där. Massa mat,fett,socker,alkohol..ja vad mer stoppar man i sig under jul och nyår?
Saken är den att jag stoppat i mig bara massa skit dom senaste månaderna känns det som. Så jag tänker köra en ordentlig utrensning från och med 1 januari och fram tills den 10januari om det känns bra. En vattenfasta tänker jag på, körde en i slutet av augusti senast och det kändes bara positivt. Men körde bara 4 dagar då. Bara vatten,kaffe och te (helst grönt) som gäller alltså. Helst 3 liter vatten om dagen, det kommer vara tufft, man kommer vilja ge upp.Men efter 3 dagen kommer det börja kännas lättare. Du kan läsa lite mer om vattenfasta här : http://ulrikadavidsson.se/mandagsfragan-oka-din-forbranning-med-vattenfasta
Hoppas nån vill haka på mig så vi kan peppa varandra och starta 2015 med en riktig utrensning!
Engagerad
100 inlägg
Ja jag tänkte de får bli lite idividuellt hur många dagar man vill köra
men jag tänkte försöka köra på 10 och sätta igång med träningen efter dom 10dagarna,
Låter superbra! Åh, duktiga du - du kommer må som en prinsessa efter 10 dagar! :-)
Jag hoppas verkligen det!
Kommer vara väldigt stolt om jag klarar 10 dagar! Sen är ju förhoppningarna att jag ska hålla en diet efter dom 10 dagarna, minska på kolisarna och köra 16:8 metoden tänkte jag, känns lite lättare än att köra 5:2
Ett litet inlägg om fastemetoder, jag har provat både 5:2 och 16:8och jag tyckte att det var lättare med 5:2, med 16:8 äter man lite alla dagar och kan inte variera så mycket på tiden tex på helgen. Jag var mycket hungrigare och det kändes mer som bantning.
5:2 kan man planera in två fastedagar när det passar och det är lättare att vara social på helgerna tex. Men det skadar ju inte om du provar
Har provat båda jag också, och det känns helt okej för mig att äta mellan 11-19 och skippa frukosten och det funkar även på helgerna.
Men klart det kommer lite snesteg ibland då man måste äta på annan tid men de gör ingenting
Jag är på. Får fundera över hur många dagar. Tio känns lite väl länge. Kanske sju... Jag har ju några dagar på mig att bestämma mig. Jag lär behöva en hel del pepp
Vad roligt Kacko! :-)
Imorgon börjar jag min lilla tjuvstartsfasta då jag inte kommer att kunna göra en längre tids sammanhängande fasta i januari. Tanken är att göra 3-4 dagar nu i mellandagarna för att mota bort mitt "slentrian-ätande" i mellandagarna och hålla fokus på det som är viktigt. :-)
Menar du att du bara ska dricka vatten i 10 dagar. Ingen näring!!!!????
Tar lite vitaminer, dricker grönt te.
Men då kommer du förlora muskelmassa, glöm inte bort det.