Nykomling
10 inlägg
Hej, finns det några andra gravid här inne som vill kostregistrera och äta så hälsosamt som möjligt för sin bebis? Här kan vi skapa ett forum för att peppa varandra till både kost och träning. Själv är jag gravid i v 20 med BF i oktober. / Kaffemum
Hej, japp jag är gravid, i skrivande stund är jag i v 26, BF har jag den 2 september. Jag kostregistrerar inte direkt, men håller ett öga på kalorierna och vad jag äter. Tränar inte så överdrivet mycket, ingenting om jag ska vara ärlig, förutom promenader, vilket väl är tveksamt om det kan kallas för träning, men motion i alla fall. Har flyt med att jag mår toppen än så länge i graviditeten, hade bara en släng av kraftigt illamående i början, men sen dess har jag mått utmärkt.
hej! kul! äh, men promenader ska ju vara det bästa för gravida! min yoga lärare säger att man ska promenera varje dag, det är det bästa man kan göra för sitt barn! själv är jag tyvärr allergisk med allergisk astma, så det blir inga utomhuspromenader för mig den här årstiden. skönt att du mår bra! jag hade fruktansvärt illamående i 15 v, sen blir min astma sämre när jag är gravid så jag blir mycket trött. men jag ska inte klaga, jag har ju inte ont nånstans och bebisen verkar må prima. så länge som jag får vila så mkt som jag behöver så mår jag bra! hur gör du med tillskott och sånt? jag har käkat mitt val kvinna och sånt järnbrus. men det verkar inte hjälpa så mkt mot mina låga järnnivåer. läste en bok av en am barnmorska (orgasmic birth) där hon rekommenderade mkt högre nivåer av tillskott än vad som finns i svenska tabletter. ska höra med min barnmorska om man kan äta de nivåerna utan att det är farligt. man vet ju aldrig med amerikanerna... :) ha en fin dag!
Men se där, då gör jag det bästa man kan när man är gravid haha. Jag gillar att gå, bra för både kropp och knopp. Dock förstår jag ju att det inte är så kul om man har astma. Ja jag ägnade mig några veckor åt att bo på golvet vid toastolen där i början av graviditeten, gick ner massa i vikt då, har fortfarande inte kommit upp i vad jag vägde precis innan jag blev gravid. Jag käkar folsyra och mitt val kvinna. inga järntabletter har behövts ännu. Jag vilar också så mycket det bara går, har till och med varit sjukskriven i två veckor för att jag behövde ta det lugnt då mina vita blodkroppar är lite förhöjda.
aha, ja jag är också sjukskriven, pg av astman. vad tänker man att förhöjda vita blodkroppar beror på när man är gravid? man är ju gravid så kort tid av sitt liv så arbetslivet kan gott klara sig utan en ett par månader om man inte mår bra, tänker jag. våra generationer lär ju ändå få jobba till vi är 80 för att ha råd att leva. :)
Mitt förhöjda värde av vita blodkroppar har egentligen ingenting med graviditeten att göra, det hela beror på att jag lever under ganska stor psykisk stress och jag är på väg att bli utbränd. Håller med, dessvärre har jag ganska hög frånvaro från mitt jobb sen september förra året, så jag hoppas väl lite på att jag ska klara av att jobba till strax innan det är dags för födsel. Men skulle det inte gå så har jag en otroligt förstående chef och förstående arbetskamrater.