icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Julen 2012 här kommer jag!

Nykomling
7 inlägg
7 november 2012 09:03

6 veckor till julafton, sommarkilona sitter fortfarande i och jag bara Måste Ta mig i kragen! Jag har 7 kilo som måste bort, drygt 1 kilo i veckan. Jag har ingen strikt diet jag brukar följa för ju mer jag styr över vad jag ska och inte ska äta, ju mer äter jag! Så små portioner, fokus på grönsaker och Inget onödigt! Tänk före jag stoppar i mun! Är nån med mig?

• Utmärkt medlem
    933 inlägg
    7 november 2012 09:54

Tuff tid närmar sig vad beträffar allt gott som bjuds, men med Din inställning och motivation tror jag på Dig! Jag kämpar också med mina kilon. Har dock några fler än vad Du har och har även avverkat de 8 första. Om jag kan vara till hjälp o stöd, hänger jag gärna med i din "tråd" och kämpar fram till Jul! Pepp i massor:-)

• Mycket engagerad
    238 inlägg
    7 november 2012 10:16

Jag är sååå med och har liknande problematik! Cirka sju kilo som akut måste bort. Permanent! LCHF, inget kaffe och total gluten- och mjölkproteinstopp. MEN vad istället? Hur tänker du?

• Nykomling
    7 inlägg
    7 november 2012 22:14

Underbart att ha lite sällskap på resan! Jag har ju problemet att jag har väldigt mycket allergier så jag kan inte oavsett jag vill eller inte äta vad som helst... Min frukost brukar oftast bestå av kaffe och två cigg vilket Inte är att rekomendera! Men det säger nog ganska mycket om hur hälsosam jag är ;P frukost: ägg eller/och smothie (gjord på soyamjölk, bär och näringstillskott) eller en annan favorit är soyamjölk med bär och kokosflingor iställer för müsli. Lunch: grönsaker av valfritt slag och kött, lite sås om man vill.. Middag: samma som lunch.. Min räddning på kvällarna brukar vara en kopp varmt te eller "fun light" saft.. Det finns jättemycket bra produkter som är mjölkfria, Oatly havregrädde är jättebra i mat (ska vara glutenfri också), soyamjölken är jättegod att ha till bär och kokosflingor på morgonen, eller i kaffe/te, vill du ha yougurt rekomenderar jag carlshamns "soygurt", det är mina bästa tips! Men man ska inte räkna med att mjölkfria produkter smakar vanliga, man får hitta nya varianter hela tiden! Är det något annat mer specifikt du tänker dig?

• På gång
    17 inlägg
    12 november 2012 10:53

Sojaprodukter innehåller väldigt mkt kolhydrater och är inte lchf vänliga! Jag brukar använda mig av kokosmjölk! :) även havremjölk är mer kolhydrater med tanke på spannmålet! jag ska också gå ner några kilo till jul så jag är gärna med och byter lchf tips och pepp! jag brukar baka en gång i veckan och unna mig en liten bit gott på lördagen eller fredagen! och skriva in maten i matdagboken i förväg och planera så. försöker att hålla mig vid max 20-25 kolhydrater per dag och använder gärna avokado och kokosfett istället för grädde , ibland tar jag kokosmjölk.

• Nykomling
    7 inlägg
    30 november 2012 22:08

Ska absolut testa kokosprodukterna! Kollade Sojamjölken och den innehåller ändå bara 2,5g kolhydrater vilket jag tycker är ok eftersom de är enda produkten jag hittat som jag gillar =P Hur går det för er med vikten?? Vi har haft lite otur i November och varit sjuka väldigt mycke... Har bara jobbat 9 dagar så det har blivit mycket tid hemma vilket inte är till min fördel... Jag röker ju dagligen på jobbet men av principskäl vägrar jag röka hemma, så det blir ganska ordentlig abstinens när man då är hemma, vilket gör att jag äter mycke mer :/ Men nu tänkte jag börja med en riktig kickstart och köra hårt igen i veckan! Tänkte t.o.m. börja imorgon eftersom jag ändå jobbar hela helgen... Detta är min kickstart! http://metrobloggen.se/sizezero/superdiet_ga_ner_55kg_pa_en_vecka/ "Spark i röven på mig själv!"