icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Kan inte öppna livsmedelsdatabasen

Mycket engagerad
153 inlägg
13 januari 2011 14:15

Är det fler som har problem med livsmedeldatabasen? Helt plötsligt när jag satt och registrerade dagens lunch, så gick det inte att öppna livsmedeldatabasen. Jag provade att logga ut och logga in igen, men det hjälpte inte. Så tänkte jag att jag skulle prova efter en stund, men nej, det har inte fungerat... Gör jag något fel?

  • Engagerad
    84 inlägg
    13 januari 2011 14:22

    Hej, Vilken webbläsare använder du? Vi håller just nu på att gå igenom samtliga webbläsare utom IE6 och det ska ej påverka livsmedeldatabasen. Det kan vara ett tillfälligt chache-problem på din dator. Testa att uppdatera sidan, starta om eller rensa cookies. Återkom gärna om problemet kvarstår. Du kan läsa mer om optimeringen för alla webbläsare här: http://www.matdagboken.se/?p=info&PageID=101

  • Mycket engagerad
    153 inlägg
    13 januari 2011 14:26

    Jag använder IE8. Jag uppdaterade också sidan flera gånger, men det hjälpte inte heller. Vill ogärna stänga ner hela IE, då jag har flera sessioner öppna. Men det är kanske nödvändigt då?

  • Mycket engagerad
    153 inlägg
    13 januari 2011 14:32

    Har startat om IE-sessionen för matdagboken, och rensat cookies... utan resultat. Lite irriterande, men jag får väl försöka lugna mig tills ikväll, eller något...

  • Engagerad
    84 inlägg
    13 januari 2011 15:10

    Hej, vi har felsökt men inte kunna lokalisera något fel. Det fungerar i våra webbläsare och vi misstänker att du förmodligen har någon cache sparad på datorn som gömmer sig. Har du uppdaterat själva sök-popup-fönstret? Ställ dig i det och klicka på F5-knappen. Återkom om det problemet kvarstår.

  • Mycket engagerad
    153 inlägg
    13 januari 2011 23:47

    Jag kommer inte åt popup-fönstret, eftersom jag inte kan öppna livsmedeldatabasen alls, tyvärr. Det fungerade inledningsvis idag vid lunchtid att gå in i livsmedelsdatabasen och välja livsmedel, men helt plötsligt så kom jag inte åt den. Jag får prova i morgon igen.

  • Engagerad
    57 inlägg
    14 januari 2011 00:20

    Jag har samma problem...både onsdag och torsdag har det inte funkat riktigt.....

  • Veteran
    1411 inlägg
    14 januari 2011 08:51

    Jag har också haft problem, men idag funkar det bra.

  • Engagerad
    57 inlägg
    14 januari 2011 11:02

    Ja hoppas det funkar nu.... har ju funkat på förmiddagen och sen inte på eftermiddagen.... i alla fall för mig...

  • Mycket engagerad
    153 inlägg
    14 januari 2011 23:40

    Ja, nu fungerar det igen. Jag provade att ta bort cookies, starta om programmet och logga in igen, utan att det fungerade. Experterna rådde mig att ta bort all historik från Internet Explorer, men jag ville inte göra det eftersom detta är värdefull information för mig. Så till slut startade jag om datorn, och då fungerade det alltså igen.