Nykomling
7 inlägg
Hej! Är ny här och ska nu den 1 januari börja mitt nya liv med bantning. Ska försöka gå ner 15 kg innan sommaren på snabbaste och enklaste sättet. Men hur vet jag hur många kcal jag ska äta? Vad ska jag äta för någonting? Detta är en ny värld för mig så alla tips mottages =) Mvh
När du fyllt i: Födelseår Födelsemånad Födelsedag Kön Gravid Ammar du Längd cm Aktivitetsgrad Startvikt får du kcal uträknat men för att gå ner i vikt får du minska på kcalen
Under knapparna INFO och Artiklar hittar du en hel del att läsa. Kolla tex in rubriken Mat under Artikel-knappen.
ett kg motsvarar ungefär 7500. När du nått ett kcal underskott på detta så bör du alltså ha gått ned ett kg. Om du enbart väljer att lägga om kosten och inte träna . Med ett underskott på 500 kcal per dag så går du ned ca ½ kg per vecka. (=ca -2kg/månad). Lägg till 3 h träning/vecka med en förbränning på minst 300kcal/h = -2.5kg/månad osv. Beroende på hur snabbt du vill gå ned kan du utefter de siffrorna bestämma hur snabbt du vill gå ned. Tänk på vad du äter bara. Kolla näringsvärde på saker du kan kolla på, skriv in vad du äter osv. Och som sagt läs vad som finns på info och arkiv! (om du vill gå ned 15 kg tills i slutet av maj så har du ca 17 veckor. Då behöver du gå ned 0,8 kg per vecka. Dvs ett underskott på ca 6000 kcal per vecka) Lycka till!