Nykomling
0 inlägg
Hej!
Började med LCLC Kickstart idag & har några frågor:
1. Det står att jag ska äta 2814 kcal/dag, Är detta uträknat på min nuvarande vikt, mitt mål & tiden jag har på mig till målet?
2. I mitt program har jag tillgång till 3 måltider/dag & jag kommer inte upp i ovan intag - ska jag lägga till mat/mellanmål själv? Eller är det den strikta maten som gäller i 28 dagar?
3. Dricker affe med minimjölk - ska det registreras?
MVH
MiC
Hej MiC!
1. Det står att jag ska äta 2814 kcal/dag, Är detta uträknat på min nuvarande vikt, mitt mål & tiden jag har på mig till målet? Det är uträknat från vikt, ålder, kön, längd och aktivitetsgraden du fyllt i. Fyller i du i en hög aktivitetsgrad ökar ditt energibehov. Jag ser att du varit inne och ställt in ditt konto med 1000 kcal i kaloriunderskott, det är rimligt och du kommer hamna på ett intag kring 1500 kcal om du följer kickstarten. Det betyder att du har lite tillgodo, är det så att du har kcal kvar på kvällen är det bara bra. Du behöver inte äta äta upp de extra kalorierna eftersom ditt syfte är att gå ner i vikt.
2. I mitt program har jag tillgång till 3 måltider/dag & jag kommer inte upp i ovan intag - ska jag lägga till mat/mellanmål själv? Eller är det den strikta maten som gäller i 28 dagar? När du kör en kickstart är det den stikta varianten som gäller, men om du har varit och tränat är det ok med ett mellanmål. Likaså om du är väldigt hungrig, då är det också ok med mellanmål.
3. Dricker kaffe med minimjölk - ska det registreras? Egentligen ja, men är det så små mängder kan du hoppa över det. Följer du kickstarten och de måltider vi föreslår behöver du inte registrera något alls även om det är väldigt bra att göra det.
Varmt välkommen och lycka till!