Länk till Biggest Loser Tråden:
http://www.matdagboken.se/?p=forum&visa=trad&TradID=11511&Sida=1
Länk till Hemsidan: https://sites.google.com/site/biggestloserhoesten2015/home
Här är listan på medlemmarna,
Lag Cerise Vecka
startvikter nyvikt
8668............(83,6).............
amanda89...(79,9).............
Amiechan....(79,9).............
Amilo...........(83,3).............
carooney.......(83,8)...........
ellijon............(83,7)...........
Erica861.......(83,9)...........
fitfia...............(82,4)...........
Gullikan.........(79,3)...........
Guntal...........(80,3)..........
Havet............(83,4)..........
lollan12.........(84,0)...........
Miagrön........(83,0)...........
Moster1........(79,8)...........
Porfyr...........(78,8)...........
rentin............(80,6)...........
Teolind.........(79,2)...........
Win2012.......(83,0)..........
zazza86........(80,0)..........
julius79..........(84)............
flöjel...............(81)...........
karinda..........(80,8).........
Hej mina lagkamrater! :) Har sett fram emot att få lagindelningen, få chansen att dela lite känslor under resans gång. Tips och idéer.. Jag har gått ner med hjälp av matdagboken förut. Det var 2012-2013. Då vägde jag 88.8kg som mest. Gick ner till 67kg och höll mig bra. Började nå fina resultat med styrketräning, crawlkurser och cyklingen (landsväg). Sedan sommaren 2014 blev jag gravid och i våras föddes sonen :) I o med graviditeten har jag nu 10-12kg+ på vågen och en styrka i kroppen som är väldigt svag. Haft mycket problem med foglossning och nu fått konstaterat att jag har skolios som borde upptäckts av skolhälsovården för 10-15 år sedan. Så jag kämpar på och vet att jag klarar 10-12kg. Jag har ju gått ner över 20 kg förut :) men då inte med bebis och ett bäcken och rygg som ställer till det. Men jag ser fram emot en ny omgång matdagbok och komma tillbaka till den kroppen jag hade :)
Trevligt med ett lag! Nu ska det bli intressant att se hur det går.
Vad kul☺nu kör vi
Fick börja dagen med ett gympass direkt efter frukost, och nu efter lunch tagit en( visserligen kort) promenad med sonen i barnvagnen :)
Då kör vi!
Gymkort för 1år inhandlat i helgen, så nu ska det brännas!
Jag har vaknat med träningsvärk ;) Jätte smidigt med bebis att bära på.. haha.. känns som ett helt träningspass att lyfta han upp från golv,gåstol eller hoppgunga :D
idag blir det promenad till affären även om sambon lämnade bilen hemma idag.. all motion man kan få skadar inte just nu.. Många utav er som tränar? och i så fall vad?
Och kör ni någon särskild diet?
Monickah jag flyttar över dig till lag turkos i stället för då kommer du i samma viktklass.
Hej alla, jag hänger på här :)
Jag gick ner 20 kg med hjälp av Matdagboken, LCHF och lite annat trix hösten 2013.
Men i vintras blev jag sjuk och kunde inte äta som jag brukade, kunde inte träna och fick äta medicin med viktuppgång som biverkning. Och föll i sockerträsket. Så fruktansvärt frustrerande... +15 kg.
Men nu är jag på banan igen :) Och har lärt mig att hälsan är viktigare än vad vågen visar ;)
Vad har ni för "strategi"? :)
Jag kan ju också tillägga hur jag gick till väga för att gå ner 20 kg hösten 2013. Jag var extremt motiverad och stirrade mig blind på vågen... Kanske inte så hälsosamt men det funkade...
- Kalorireduktion (Registrering av mat på Matdagboken)
- LCHF (bort med socker och mjöl etc)
- Periodisk fasta (skippade frukosten på vardagar)
- Träning så småningom (bra för motivationen också, viktigt att det var träning som var kul)
Sen lite småfix som hjälpte:
- Biggest Loser-gruppen, det motiverade att sköta kosten varje vecka för att kunna rapportera bra siffror!
- Minska på mejerierna, om vågen stod stilla
- Aptiless, minskar aptiten och tar bort sockersuget. Bra vid nödfall.
- Extra koll under pms, då det finns risk för att "falla ur", äta för mycket och äta fel saker
- Mental träning, ha målbilder, tänka framåt.
- Min man åt också lchf. Så här efterhand förstår jag hur viktigt det var då, att göra det tillsammans. Nu ska han få äta lchf igen ;)
Har ni några fler tips?
Jag är tillbaka i arbete igen efter att ha varit mammaledig, och det är nog mitt bästa tips. Jag mår inte bra av att vara hemma för länge tyvärr. I våras fick jag problem att sova tillräckligt, och i efterhand kan jag säga att det var det som ledde till viktuppgång (pga kortisolet) för mig så att sova är viktigt. Den viktuppgången har jag gått ner nu på en månad, så nu är bara resten kvar. ;-) Jag kör lchf plus fasta. Det här varit väldigt effektivt den senaste månaden!