Veteran
8083 inlägg
Lag dimmiga körsbär
Babs2 (102.8)............. ...... ..
Koppen (101,3)............... .....
Lena 444 (108,1)..................
Lenamaria (87,4).................
Fetis50 (70,6)......................
MiaFlia (103)..................... ..
Nordan64 (77).................. ....
Hagalund (93)........................
Lena444 jag heltänd på ViktVäktarna nya program online med coach. Har alltid gillat deras tänk men inte klarat av träffarna och när jag gått upp har ingen kunnat få migdit ochvips har det varit slut. Nu har man kontaktmed de andra i gruppen ien sluten grupp på nätetoch chat med cachen 2 ggr i veckan. Via messenger rapporterar an vikten en gång i veckan och kan nå coachen den vägen annars också. Jag vill för allt i världen inte vara utan matdagboken, här harman en annan kontakt. Men var man än är och vad man än gör gäller det att hålla reda på VARFÖR OCH när jag gör det jag gör.
Min ingångsvikt 2018 var 108.8 och gårdagens invägning visade 77. Det betyder 31.8 kg på ett år. Hade redan gått ner lite innan jag började i BL i januari, gick sedan upp igen och gjorde nystart 30 maj med en vikt på 107.7. Då var det Babs som övertalade mig att fortsätta. Har just skickat min historia till Johan på Matdagboken då han frågade om jag ville dela med mig av min resa.
Fortsätter nu i Dimmiga körsbär med vikten 77 kg. Har några kvar att tappa.
Tack för all pepp och support under året
Lag dimmiga körsbär
Babs2 (102.8)
Koppen (101,3)
Lena 444 (108,1)
Lenamaria (87,4)
Fetis50 (70,6)
Nordan64 (77)
Nordan, vad glad jag blir att läsa att jag inspirerade dig att fortsätta. Det är ju just den där situationen där jag själv tappar orken, men nu ska du Nordan64 få inspirera mig. Ska bli jätteskoj och intressant att läsa din historia.
Lag dimmiga körsbär
Babs2 (102.8)
Koppen (101,3)
Lena 444 (108,1)
Lenamaria (87,4)
Fetis50 (70,6)
MiaFia (103)
Nordan64 (77)
MiaFIa hade ramlat bort någonstans.
Lag dimmiga körsbär
Babs2 (102.8)
Koppen (101,3)
Lena 444 (108,1)
Lenamaria (87,4)
Fetis50 (70,6)
MiaFlia (103) sorry för tidigare felstavning!
Nordan64 (77)
Lena444, jag tror inte det finns någon "diet" som jag inte testat. Det jag har mått bäst av är Viktväktarna eller 5:2. Alla har ju sina för- och nackdelar. Jag gick ner en del med LCHF för ett antal år sedan, tyckte inte det var något problem att utesluta kolhydrater men jag hade så otroligt ont i magen hela tiden, tyvärr.
För några dagar sedan sände det ett program på TV där de hade tre personer som gått ner på tre olika sätt, det var med hjälp av Viktväktarna, LCHF och 5:2. Läkaren som var med i programmet sa att man måste välja ett sätt som passar och som man kan leva med (man måste alltså ändra sina livsvanor), annars håller det inte i längden.
Babs, det låter bra det Viktväktarna har nu ... jag är inte så bra på att ta mig till deras möte.
För min del blir det 5:2 ett tag framöver, ska bli av med de fyra kg jag lagt på mig i december till att börja med.
Hur gör ni andra?
I morgon är jag nere på den vikt jag hade på julafton, sen gick jag upp 1,5 kg. Sen blir det bort med nya kilon.
Lägg till hagalund 93,0