Nu är det dags igen!
Vilka vill vara kvar i laget?
Inför några enkla regler:
1.Nu kämpar vi! Skriv gärna inlägg mellan vägningarna. Det gäller att peppa varandra.
2 vikten ska vara inlämnad senast kl 21 på onsdagar (se punkt 4), men ni får väga er när ni vill,
3. Vet man att man ska man vara borta från våg/dator skriv in det i tråden.
4. Saknas vikt 3 på varandra följande veckor tas namnet bort, men man är välkommen tillbaka.
5. Alla ansvarar för att resultattabellen kopieras till BL-tråden kl 21 på onsdagar. Den som kommer in senare kopierar hela tabellen igen.
Just nu är det vad jag kommer på.
Så här ser laget ut i starten Startvikt inom parentes:
babs2 (102,9)......................
DontStop (103,9)................
FrOzen (107,3)...................
helga24 (107,6)..................
koppen (101,1)..................
lenamaria (96,4)...............
lena444 (104)..................
TESUO (103,5)...............
viljans (96,6)...................
Fetis50 (77)....................
Wiviann (106,5)..............
Nordan64.(101)...............
Lina 1962 (92,3).............
Hagalund (80,5)..............
Länk till hemsidan: https://sites.google.com/site/biggestloservaaren2016/
Länk till tråden där resultaten läggs in: http://www.matdagboken.se/?p=forum&visa=trad&TradID=11786&
Lag dimmigt körsbär v.25
DontStop (103,9)................99,4
helga24 (107,6)..................kommer igen
koppen (101,1).................. 95,9
TESUO (103,5)...............102,7
viljans (96,6)...................87,2
Fetis50 (77).................... 72,8
Nordan64.(101)............... kommer igen
Jag rapporterar till Havet nu. Pepp till er alla.
Åhhhhhh glömde ju lämna min vikt
i morse 105,1 har ngn lust att hjälpa mig?
Lag dimmigt körsbär v.25
lena444 (104).................. 105,1
Fetis50 (77).................... 72,8
Klart Lena444, här hjälps vi åt. Jag har lagt in din vikt och rapporterar på nytt.
Lag dimmigt körsbär v.25
babs2 (102,9).....................103,8.
Fetis50 (77)....................
Rapporterar
Vad håller jag på med????
Oavsett varför jag går upp i vikt, vore det nog bättre att rapportera än att smyga så här. Har ju alltid hävdat, när andra undrat om man förstör för hela laget när man går upp, att man ska rapportera för att få stöd och pepp från laget.
Ni som fått brev från mig när ni saknats några veckor, har ni tagit illa upp???
Jag sörjer lite att ingen verkat sakna mig.
Jag har varit uppe på 105,6 kg. När jag tänker efter efteråt inser jag ju att jag skulle ha bidragit med bra minus under nedgång.
Det som varit har varit och nu är det bara dags att ta tag i eländet.
VÄNDER BLAD IGEN
Jodå jag har saknat dig 😊 Samtidigt har jag inte själv varit inne här så mycket på sistone så jag hade inte riktigt uppmärksammat att du inte skrivit här på hela tre veckor! Mycket välkommen tillbaka i varje fall 👍 🌺
Babs, jag har absolut saknat dig men har tänkt att du kanske var iväg på semester eller något, det är ju sommar! Jag är inte plusmedlem, det gör att jag inte kan skicka något meddelande. Jag har dock bestämt mig för att bli plusmedlem för jag tycker Matdagboken är en bra sajt.
Ibland är det bara hopplöst när inte motivationen infinner sig, men oavsett upp eller ner när det gäller vikten är det bättre att gå in här och rapportera, åtminstone för mig ... jag skärper till mig lite då.
Precis som du så har jag varit med i "Dimmiga körsbär" många år, ibland har jag fallit ifrån men kommer alltid tillbaka ... tycker att jag alltid fått bra stöd här, inte minst från dig Babs.
Kul att du är här igen, kämpa på! Kramar och pepp till dig!
Tack!
Helt rätt, man ska inte ta paus härifrån, då tappar man kontrollen. När jag vägde mig i början av förra veckan var resultatet över 105 kg, Katastrofernas katastrof! Har inte vägt så mycket sedan före 2005.
Jag har nu ett par mediciner som kan ge ökad vikt, men för den skull får jag ju inte tycka synd om mig och tröstäta utan det är förstås ännu viktigare att jag håller diet.
En riktig downperiod var det när jag "blev tvungen" att avbeställa träningsresan till Monte Gordo i Algarve i november. Jag fick ett väldigt högt värde på PK (mått på koagulationen) och trots att jag befann mig i Västernorrland var det problem med att få fram resultat och ny ordination efter ny provtagning. Det var så pass jobbigt att jag själv tvingade mig till avbokningen.. Med hjälp av hemförsäkringen (och intyg från min kardiolog) fick jag tillbaka hela anmälningsavgiften och efter att jag skrivit ett brev åt kompisen med 3 bilagor fick hon ut från sin hemförsäkring.
Kommer inte ihåg hur länge denna utmaning sträcker sig, men mitt förslag är att vi även om Havet inte samlar resultat att vi fortsätter att rapportera.
Ha en härlig midsommar, vi i Sundsvall verkar kunna få hyfsat väder.
Hej !
Tyvärr så lämnar jag er för ett tag men kämpar på själv och så kanske vi ses till hösten.
Kram och tack för all pepp och stöd jag fått av er i gruppen.