icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Lag dimmigt körsbär våren 2016

Veteran
8081 inlägg
3 januari 2016 08:39

Nu är det dags igen!

Vilka vill vara kvar i laget?

Inför några enkla regler:

1.Nu kämpar vi! Skriv gärna inlägg mellan vägningarna. Det gäller att peppa varandra.
2 vikten ska vara inlämnad senast kl 21 på onsdagar (se punkt 4), men ni får väga er när ni vill,
3. Vet man att man ska man vara borta från våg/dator skriv in det i tråden.
4. Saknas vikt 3 på varandra följande veckor tas namnet bort, men man är välkommen tillbaka.
5. Alla ansvarar för att resultattabellen kopieras till BL-tråden kl 21 på onsdagar. Den som kommer in senare kopierar hela tabellen igen.

Just nu är det vad jag kommer på.

Så här ser laget ut i starten Startvikt inom parentes:

babs2 (102,9)......................
DontStop (103,9)................
FrOzen (107,3)...................
helga24 (107,6)..................
koppen (101,1)..................
lenamaria (96,4)...............
lena444 (104)..................
TESUO (103,5)...............
viljans (96,6)...................
Fetis50 (77)....................
Wiviann (106,5)..............
Nordan64.(101)...............
Lina 1962 (92,3).............
Hagalund  (80,5)..............

Länk till hemsidanhttps://sites.google.com/site/biggestloservaaren2016/

Länk till tråden där resultaten läggs in: http://www.matdagboken.se/?p=forum&visa=trad&TradID=11786&

• Mycket engagerad
    342 inlägg
    28 juli 2016 18:32

Lag dimmigt körsbär v.30

babs2 (102,9)....................103,2 jah då var man där igen!
    DontStop (103,9)................
    FrOzen (107,3)...................Tillbaka vecka 34 senast
    helga24 (107,6)..................kommer igen
    koppen (101,1).................. 
    lenamaria (96,4)...............
    lena444 (104).................. kommer igen till hösten
    TESUO (103,5)...............åter när Havet startar om
    viljans (96,6)...................87,1
    Fetis50 (77)....................  75,2
    Wiviann (106,5)..............
    Nordan64.(101)............... 92,9
    Lina 1962 (92,3).............
    Hagalund  (80,5)..............Kommer igen till hösten

Inte skött mig på hela sommaren men från och med i dag så är det den smala stigen som gäller igen. Viktuppgång under sommaren 7,5 kg crying

• Veteran
    1356 inlägg
    28 juli 2016 19:45

Heja dig Nordan64, det är inte lätt när det är sommar och man kommer från sina rutiner lite. Här har det också gått uppåt och gör fortfarande. Jag har lite svårt att hitta motivationen när jag är ledig med mycket grillat och goda viner. Men skam den som ger sig!

Kul att vi är några som hänger kvar i tråden under sommaren!

Pepp till alla dimmiga körsbär

• Mycket engagerad
    183 inlägg
    28 juli 2016 20:34

Heja oss!!👍

Typ 4 kilo upp här på bara 2 veckor!😬 Nya tag, blicka framåt!!👍👍👍

• Veteran
    8081 inlägg
    28 juli 2016 21:17

viljans, släpp inte taget! Själv går jag upp och sen går jag ner och så upp igen, men nu har jag hållit mig till matplanerna i 5 dagar! Och har tagit fram Rollatorn för att orka gå lite längre. I tisdags kväll gick jag 3,2 km men jisses vilken träningsvärk jag fick i rumpan och överarmarna.Idag tog Rulle och jag en tur med buss till köpcentrat Birsta och gick runt där.

Vet ni förresten att om man är medlen hos Clas Ohlssons så köper de gamla tomma färgpatroner för 10:- st.

Nu blir det Natti-Natti. Planerar att ta en 3,2 km:s tur med Rulle i morgon.

• Veteran
    1356 inlägg
    28 juli 2016 21:35

Viljans, jag håller med Babs ... släpp inte taget ... då lär det bara gå åt fel håll. Vi får ta tag i detta och kämpa tillsammans, även om det är motigt ibland. Jag har ett par gamla byxor jag tar fram ibland, för en månad sedan var de rejält stora men nu är de inte lika stora längre ... dock peppar de mig när jag plockar fram dem. Kom igen, vi får inte glömma varför vi en gång började i Dimmiga körsbär. PEPP!!

• Veteran
    1356 inlägg
    28 juli 2016 21:37

Babs, heja dig och Rulle! Kämpa på du också! Jag har sett att du har en motionsutmaning här på Matdagboken, är det ok om man går med där eller är ni ett och samma gäng som hållt ihop och vill fortsätta så? Är det någon utmaning jag behöver så är det att komma igång och röra mig, om så bara med kortare promenader som för mig är mycket bättre än ingenting alls.

• Mycket engagerad
    183 inlägg
    29 juli 2016 10:43

Lovar er att jag inte släpper taget! Nu är det hårda bud som gäller, imorgon ställer jag mig på vågen och tar siffrorna för vad det är och blickar framåt!

Jag ska lyckas med detta! Jag måste lyckas! Jag vill leva helt enkelt o må bra framförallt!

Äggfasta minst till på söndag, känner mig peppad!!! 👍👍

Pepp till oss alla!!👍

• Veteran
    8081 inlägg
    29 juli 2016 19:15

Låter väldigt bra och målinriktat!

Jag inser att det är jag som måste fixa min övervikt, ingen annan är intresserad och kan inte heller. Har nu varit ute på 2 3,1 km-promenader med Rullator (dag och i förrgår) och det onda blir inte sämre, möjligen bättre, så jag kör på. Men fort går det inte och pulsen är ojämn men jag känner inget obehag, så jag fortsätter.

"Tyvärr" blir det nog en resa till min mamma tillsammans med brodern till veckan och då har jag svårt att hålla mig till bra matvanor. Och mycket motion blir det inte heller, mest bilåka.

Men det är bara några få dagar, sen återkommer vardagen.

• Veteran
    8081 inlägg
    30 juli 2016 08:36

8.35 snart går jag ut med Rulle, sen återvinningsstationen. Solen skiner idag igen.laugh

• Mycket engagerad
    183 inlägg
    30 juli 2016 10:26

Här öser det ner😬 regnet alltså, blev en spontanhelg i stugan, alltså ingen vägning än, tar det på måndag! Promenad blir det inte heller så länge det regnar😔 

Heja dig babs2!!! 👍👏☺