Välkomna till lag grön!
Vi lämnar in vikten senast kl 22 på onsdagar. Kopiera listan till en ny kommentar och fyll i vikten. Vi har ett gemensamt ansvar för att resultaten blir överfört till Biggest Loser tråden varje vecka.Skriv gärna i tråden om ni blir borta en vecka eller tar en längre paus.
Lag Grön Startvikt Vecka 36
52Stinas....... 98,0..........................
albexa.......... 97,5..........................
Alefor........... 99,9..........................
basil............ 96,0 .........................
fia12............ 91,0 ........................
MammaEva...90,6 ........................
Roosan......... 91,7 .......................
tuttan57........ 90,0 ........................
ulleh72 ........ 95,0.........................
Jag har funderat på LCHF men är gallopererad och kan tyvärr sedan dess reagera kraftigt på matfett. Har även funderat på VV. Kör på kalorier ett tag till så får vi se hur det går :) Tack för era svar.
Hej
ledsen att jag övergett er. Händer så mycket just nu att jag knappt har motivation att kliva ur sängen varje morgon, att dessutom aktivt försöka gå ner i vikt ... vilket resulterat i att jag gått upp mer.
Så... sorry.
Sjuk vecka på jobbet så missade registrera vikten igår, så den kommer här. Men ner går det stadigt iaf 👍
Lag Grön Startvikt Vecka 40 Vecka 41
52Stinas............ 98,0……….. .....x.............98,8
Alefor................ 99,9...................x............ 98,5
fia12.................. 91,0 .............87,8............88,2
MammaEva........90,6 .............88,1............
Roosan...............91,4 .............91,7............90,5
tuttan57..............90,0 ...................x............
Rocker66...........91,0...............89,5............89,3
Mittår.................98,0 ..............92,0............91,0
Månshult............97,0...................x............
Mittår,
vad äter du enligt?
52Stinas,
svarade dig i BL-tråden men kopierar in mitt svar här med:
Jag går inte på någon speciell metod faktiskt. Jag har jojobantat och provat alla möjliga metoder (som de flesta funkat) under de senaste 15 åren men har alltid gått upp igen. Så har kommit fram till att följa metoder inte funkar för mig för jag kommer aldrig lyckas hålla dem för resten av livet. Så den här gången, som jag svär ska bli sista, har jag verkligen funderat på vad i mitt beteende jag behöver förändra.
Så... Jag försöker att inte äta mer än en normalstor portion. Äter mkt grönt men mindre frukt. Skippar kolhydrater emellanåt när jag känner att det finns goda proteiner och såser att äta istället. Första fyra veckorna skippade jag ALLT sött så som godis, bullar/kajor, glass. Nu äter jag om jag verkligen vill ha men jag funderar före om det är så att jag verkligen vill ha eller om det bara handlar om vana :) innan åt jag varje dag.
Jag har börjat träna 2-3 ggr i veckan, mkt styrka och intervaller.
Men, det som jag tror har gjort störst skillnad (hur knasigt det än låter) är att jag har läst på om hur hjärnan och hjärnans belöningssystem fungerar. Tidigare har jag verkligen kännt mig som en slav under mitt sockerberoende och allt har känts hopplöst för jag har ätit även fast jag inte velat. Jag har liksom inte haft någon kontroll över mitt ätande har det känts som. Men nu har jag läst på och inser att det är JAG (enkelt uttryckt) som styr hjärnan och inte tvärtom och därmed är det JAG som bestämmer vad jag ska stoppa i munnen eller ej...
Hoppas det kan hjälpa dig! O lycka till :)
tack Mittår!
ksg känner igen detta med jojo. Ner och upp och sen upp lite till och kanske ner. Kan inte ens titta på något utan att det fastnar på mig.
Jag började med lchf hösten 2010 tror jag det var. Gick ner till mellan 85-90 kg. Stod så ett bra tag men sedan sprack det. Vågen började visa allt mer.. Visst jag vet att jag borde tagit itu med det genast. Men livet vill inte alltid som man själv vill. Jag var nog i te speciellt svår att övertyga om att den där chokladkakan eller den där goda mackan var helt nödvändig. Så helt plötsligt hade jag gått upp 20 kg- var kom de ifrån?
min sista chans känns detta som. Men det händer inget. Får se om jag kan vända spiralen så den går neråt mot viktminskning. .. Och min hjärna måste erkänna att den ska sköta sig ordentligt!
tack för att du tog dig tid!
Vi får kämpa tillsammans, 52Stinas. Händer det inget för att du "fuskar" eller händer det inget trots att du sköter dig exemplariskt? Är det det senare fallet så kanske du ska kolla upp sköldkörteln till exempel?
Här är en text som hjälpt mig mkt, kanske kan vara något för dig med? När det känns som jag inte har någon kontroll över ätandet eller när jag börjar intala mig själv att jag inte ska träna idag för att jag "har ju haft en sån tung dag på jobbet så jag förtjänar att krypa upp i soffan" brukar jag rabbla "frontalloben, frontalloben, frontalloben" för mig själv (sant) 😂 Det hjälper för mig! Finns fler bra texter på ämnet också.
https://books.google.se/books?id=IVx_CgAAQBAJ&pg=PT29&lpg=PT29&dq=striatum+frontalloben&source=bl&ots=-w5Gg07ARI&sig=dnqlNwd8C_bAs3PpiBJKItHKAJ8&hl=sv&sa=X&ved=0ahUKEwicvfSxrNzPAhWDWSwKHaOXAKkQ6AEIHTAA#v=onepage&q=striatum%20frontalloben&f=false
Länken ser jättekonstig ut, men jag kan trycka på den iaf :)
Händer inget om jag är duktig länge, händer åt fel håll om jag hoppar över skaklarna . Mina eftermiddagar är nog det svåraste. Blir mkt kaffesugen efter lunchen. Med kaffet följer då ofta något fel. Till frukost kan jag bälga kaffe utan ngt till. Men inte på resten av dagen. Vi undviker kaffe efter kl 15. Tror det är någon slags sug som lunchen sätter igång. Kroppen hanterar det som hunger. När det ska vara sug, tror jag. Hjärnan slår ifrån sig.
sköldkörteln kan inte spöka för provtagning minst en gång om året. Men tack f tips.
ska försöka greppa länken du lagt upp. Ha en bra sö dag!