Välkomna till Lag Havsblå!
Vi lämnar in vikten senast kl 22 på onsdagar. Kopiera listan till en ny kommentar och fyll i vikten. Vi har ett gemensamt ansvar för att resultaten blir överfört till Biggest Loser tråden varje vecka.Skriv gärna i tråden om ni blir borta en vecka eller tar en längre paus.
Pepp pepp och lycka till!
Länk till hemsidan: http://sites.google.com/site/biggestloserhoesten2016/
Lag havsblå Startvikt vecka 42
Bloody................130,8...................
cn2015................101,0..................
Ingela73...............110,3...................
Juvel...................125,0...................
Kreta17...............113,4...................
Natalie9...............120,1..................
svedala................108,3..................
Tezlan.................122,8...................
Elsa01................145,7...................
Mot1mål..............102,0..................
Lägger ni till längst ner på listan
Elsa01 (145,7 kg)
Mot1mål (102 kg)
Jajamensan! Ni är så vällkomna!
Hej. Natalie heter jag o det är jag (som ni säkert redan listat ut)som döljer mig bakom "Natalie9". Jag vet inte om jag gör fel nu, som skriver här i den här tråden. Då får den som bestämmer ta bort inlägget. Vill bara presentera mig lite. Som ni redan vet så hsr jag en övervikt. Den har egentligen aldrig besvärat mig. Jag har förvisso jojobantat hela mitt liv men det har mest handlat om att leva upp till andras ideal. Men i våras fick jag efter en längre tids ryggproblem erbjudandet om en remiss inför en eventuell gastric bypass operation av magsäcken. Jag blev rätt bestört kan jag säga. Beslutade mig då för nä jäklar i min låda här ska inte skäras i min kropp. Jag gick ner tio kilo men det var/är svårt ensam. Jag fuskar och ljuger på ett rent idiotiskt sätt, för mig själv dessutom. Därför blev jag superglad när jag såg Biggest looser utmaningen här. Det har gått ganska bra denna första tid. Jag har fuskat lite. Men i det stora hela handlar det om dålig planering från min sida. Men stor skillnad är det att göra det tillsammans med andra. Att inte sätta gruppen i en dålig sits är kanske sista delen i min motivation som jag saknat. Det i kombination med att jag verkligen inte gillar förlora hoppas jag ska vara nog för att inte ge med mig i kampen mot mig själv.
Natalie9: Tack så mycket för ditt personlga inlägg! Har också jo-jo-bantat en hel del. Tidigare var jag väldigt smal, ja, eller egentligen faktiskt mager med tanke på att jag är rätt lång och tog jag ett djupt andetag så syntes revbenen tydligt även på ryggen. Jag kunde äta vad smaskigt som helst utan att det syntes på vågen. Men senare så började jag banta, fast jag redan var smal! Åt jag en liten godisbit så hände det ofta att jag kräktes upp det. Ja, faktum är att jag under en period var drabbad av Anorexia men tack och lov gick det aldrig så långt som extremfallen man kunnat läsa om i tidningar.. Och flera år senare, så hamnade jag alltså i andra diket då vågen hux-flux, visade på 125 kg!
Kan i sammanhanget nämna att inför min planerade graviditet så motionerade jag regelbundet i cirka ett halv år och gick ner 20 kg!
Under hela graviditeten åt jag extra nyttigt och hälsosamt men gick märkligt nog ändå upp hela 35 kg och har tyvärr ej lyckats gå ner dessa sk. gravidkilon. Min förhoppning nu är att på sikt försöka få bort överflödskilona och ta små små steg på den vägen.. Om jag inte "fuskar" alltför mycket har jag förhoppningsvis kommit en bra bit mot mitt viktmål om cirka 1 år! 
Elsa01 och Mot1mål: Varmt välkomna till Lag Havsblå!
Resultat Vecka 36!
Denna Vecka gick vi ner - 30,3 kg
Grattis till Lag Havsblå som gått ner mest i -1,67%
Grattis Juvel i Lag Havsblå som gått ner mest denna vecka med - 4,00 %
Under Gula linjen hamnade Lag Solgul
Länk till Tävling:
https://sites.google.com/site/biggestloserhoesten2016/taevling/vecka-36
Länk till Enskilda Resultat: https://sites.google.com/site/biggestloserhoesten2016/enskilda-resultat/vecka-36
Bra jobbat Lag Havsblå och extra bra jobbat till Juvel :)
Tack Bloody och alla andra för uppmuntran!
Hej Bloody!
Tror du "äger" forumssidan och är den enda som kan fixa och så.... :) Kan du ändra startvikt längst upp på sidan till 113,4? Bagatell på sätt och vis, men då matchar den huvudsidans info!
Värdelöst vetande kanske, men för två år sedan gick jag med i itrim. Gick ned 30 kilo och höll dem borta tills skador och sjukdomar började för snart ett år sedan. En gång "mattröstare" alltid sådan. Eller? Älskar att träna och när det inte gick kastade jag in handduken helt. Jag skulle varit till Kreta i maj för en träningsresa, tanken från början var att ha det som belöning för allt slit, sedan när skador och annat kom så skulle det få bli en uppstart. Dagen innan avresa satt jag hos läkare och hostade upp lungorna (liten överdrift, men jag var så besviken). 2/9 var jag på kontroll och ställde mig på vågen som mäter det mesta..... + 20 kilo på tre månader. Jättebra ledare där som tyckte att jag ska komma tillbaka igen om några månader för en extravägning (gratis), trots att medlemsskapet är över; de har sett mig på crossfit, spinning och skivstångspass och vet hur hårt jag kör när jag är frisk.
Lång utläggning. Läka långsamt är över och lågintensiv uppbyggnadsträning borde kunna gå över i lite gympass snart. Att gå till gymmet och ta det lugnt funkar inte av två anledningar: 1. endorfinkicken får mig att tillfälligt glömma, och gå ut för hårt, och 2. en fet kvinna har inte råd att ge intryck av att vara klen, om ni förstår min knäppa hjärna!
Förlåt, skulle inte skriva en massa här...... Får bli bloggen nästa gång! :)
Kreta17: Fixat! :) Ha en bra kväll!
Ojdå... är inne på mobilen.skulle förstora sidan o råkade anmäla tråden till granskning. Förlåt så klumpigt. Ska/kan jag fixa det på ngt vis? 😢😨