Välkommen till Lag Havsblå
Vi lämnar in vikten senast kl 22 på onsdagar. Kopiera listan till en ny kommentar och fyll i vikten. Vi har ett gemensamt ansvar för att resultaten blir överfört till Biggest Loser tråden varje vecka.Skriv gärna i tråden om ni blir borta en vecka eller tar en längre paus.
BigChina (115)…………
CG1 (103,1)…………….
eckster (118,1)………….
Elsa01 (150,2)…………..
Juvel (120)………………
myskatt (136,5)…………
NotPenny (187)…………
piaan55 (101,7)………....
RedRooster (108,2)……..
Ulla 165 (111,5)…………
Yrgitte (108,5)………….
ireneq (105,1)……..……
Bejliz (109,9)...................
Vindla (106,6).................
Bingbong (130)................
Nu kör vi!! Pepp pepp
Nu för jag över listan till Biggest Loser tråden
piaan55, läs chris48's blogg All hjärtans dag, den 28/1 kl 6:25. Tänkvärt!
Hej, just nu kör jag väldigt strikt med både kolhydrater och fett. Jag har inte "fuskat" på helger, som jag annars har tendens att göra. Då fortsätter nedgången konstant utan att stanna upp. Mina första veckor brukar innebära "ras" för att sedan stanna upp, och det är då mina stora svårigheter kommer, att hålla i och fortsätta kämpa. Stor pepp till er alla och ha en fin helg!
Jag har läst bloggen "alla hjärtans dag" och är väl medveten om att snabb viktnedgång inte är hälsosamt. Jag valde trots det att svara på frågor angående hur jag lyckas så här långt och hoppas inte jag "stöter" mig med någon. Fick för mig att lagen och tråden är till för att hjälpas åt, peppa och stötta. Jag önskar alla lycka till och om inte mitt tillvägagångssätt och min viktminskningstakt överensstämmer med övrigas regler eller policy så utgår jag givetvis ur laget och utmaningen i sin helhet. Stor pepp till er!
Precis! Vi ska stötta varandra! Grattis och pepp till dig också! Jag tycker du absolut ska vara kvar i gruppen, jag tror att du överreagerar nu.
Emellanåt blir man otålig i kvadrat! Och vill veta hur dom, som lyckas över förväntan, gör. I chris48's blogg fanns också goda råd, jag fick pepp och ”råg i ryggen” där. Jag får och kan och bör ta det lugnt. Det vet jag ju, men det är så himla lätt att glömma det.
Jag tycker det är fantastiskt när man faktisk klarar att gå ner i vikt. Det är svårt men jag försöker kämpa på. Startade i augusti och rasade som du ireneq i början som man bruker. Nu efter -17 kg har det stått nästan still ett tag och det är svårt att hitta motivation. Tycker du gör ett jättebra jobb ireneq och hoppas att du stannar här. Det är alltid lättare när vi är flera som kämpar tillsammans.
Grattis eckster! 17 kilo är inte illa! Mitt problem är ju att vikten hoppar upp och ner hela tiden. Jul- och nyårskilon rasade dock av lätt. Men jag får acceptera detta "berg- och dalbana" och trösta mig att det ändå går sakta neråt. Vi är ju alla olika...
Ok, kanske överreagerar.....Det här med vikten och vikt upp och nedgångar är åtminstone för mig med ständigt viktproblem väldigt laddat. Man får utstå en hel del tyckande, ibland riktiga påhopp från både kända och okända i omgivningen. Därför är jag väl extra känslig och hoppas givetvis att vi ska kämpa ihop och även kunna hjälpas åt med den mentala biten. Det är i huvudet som mina största problem sitter, även om det visar sig på kroppen och vågen. Sorry om jag blev lite "trist":-), jag brukar inte vara sådan.....Jag kämpar vidare och hoppas ni finns där som stöd när inte mina kilon rasar. Kärlek till er alla!
Skrivet av: Havet 2016-02-01 19:08:57
Bejiz 109,9 kg tillhör lag havsblå
Vindla 106,6 tillhör lag havsblå
Bingbong 130 kg tillhör lag havsblå
Lägg in på eran lista längst ner ! Tack!
Är på jobbresa så jag får rapportera in veckans lilla nedgång idag.
104,6 kg.