icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Lag SilverMarin hösten 2014

Mycket engagerad
106 inlägg
23 september 2014 14:50

Sisådärja, nu har vi i alla fall en ny tråd för lag SilverMarin.

Om det här laget inte "behövs" längre får jag väl bara ta bort tråden ... 

• Mycket engagerad
    378 inlägg
    9 oktober 2014 08:56

Jag har bollat med min vikt i flera år...

Februari 2011 satte jag igång på riktigt och gick ner från 69kg till 53 på ca 6 månader. Jag gjorde ett jätte bra jobb och lovade mig själv att aldrig hamna där uppe igen...

Jo men visst...så gick det ju inte riktigt...

Nu har jag tagit tag i problemet igen.. började den 15 september med 70,5kg och vill vara nere på 55kg i slutet på maj.

Mitt sätt är att röra på mig mer och äta mindre portioner och stora boven "Rödvin" får jag ta det lungt med =)

Jag hoppas verkligen att jag fixar en livsomställning denna gång =)

Ni som vill veta hela och orkar läsa... här är hela min historia...

http://www.matdagboken.se/?p=blogg&UserID=19385&visa=blogg

• På gång
    39 inlägg
    9 oktober 2014 09:59

Själv är jag ett sockertroll. En kolhydratsjunkie som ser ut där efter. Åt hellre mackor än mat. Dämpade stress och sorg med godis..
    Jag har alltid varit rund men har klarat mig från att bli mycket överviktig för att jag haft hundar. Stora hundar. Men när sista hunden dog och allt promenerande avstannade så kom kilona som ett brev på posten.
    För att få kontroll över sötsug och kolhydratboostning så är det bara LCHF som fungerar. Fast jag vill hellre kalla det för LCNF. För high fat blir du inte smal av då stannar du på den vikt du har.
    Mitt bekymmer är att karaktären är dålig. Jag klarar det mesta när jag jobbar och håller mig sysselsatt men så fort jag är på kalas eller hemma och förkyld eller har semester så tappar jag mina föresatser och äter det jag inte borde.
    Resultatet...jag går upp och ner och upp igen.
    Mitt mål är att nå 65 till slutet av januari men det börjar bli svårt. Jag har som sagt varit hemma en vecka nu med förkylning och har ätit glas och kex och inte alls hållt mig till det jag skulle. Nu tar jag nya tag för sjuttioelfte gången... det är lite tungt men skam den som ger sig.
    Jag slutade röka sex gånger innan jag lyckades på riktigt. Nu har jag varit rökfri i över 20 år.
    Så det gäller att inte ge sig!  Kämpa på allihop! laugh

• Utmärkt medlem
    501 inlägg
    9 oktober 2014 14:13

Vilka berättelser! Motivationen finns så jag tror att ni kommer lyckas!

Själv har jag hunnit med ätstörning innan man insåg att jag har hypotyreos (låg/dålig ämnesomsättning). ÄNTLIGEN någon som trodde på mig när jag sade att jag går upp i vikt av att titta på en godisbit, för så var det. Idag har jag hunnit få barn. När sonen var 6 veckor var jag nere på den vikt jag hde när jag blev gravid. Härligt! Däremot har jag under sommaren nu gått upp så vågen idag visade 76,0 kg!! HJÄLP! (upp ca 2 kg) Och nu är det bara nog. 70 kg ska jag ner till, så är det bara. För mig funkar ingen diet då vi är tre som äter väldigt olika just nu, så bara en bra kosthållning och rejält med motion så blir det nog bra!

Tyvärr drar jag ner lagets procent då jag lyckats med bedriften att gå upp 0,2 kg :( Stress och enorm trötthet är ingen bra kombination när man går hemma.....

• Mycket engagerad
    378 inlägg
    9 oktober 2014 16:32

Ingen fara Zaga! Vi har alla varit där och kommer att ha nere dagar. Själv är jag så jäkla förkyld att det kommer inte att hända mycket denna vecka =(

• Mycket engagerad
    206 inlägg
    9 oktober 2014 17:14

Ingen fara alls! Vi är inte här för att vinna över nåt annat än våra demoner! ;)

• På gång
    39 inlägg
    10 oktober 2014 08:16

Ja du demonerna dansar hos mig just nu. Har vari hemma från jobbet i en vecka. Störtförkyld. Vet inte när jag var tvungen att vara hemma så länge, senast. Jag brukar ha två dagar hemma och sedan är jag uppe igen. Inte helt frisk men pigg nog att gå till jobbet.  Nu har jag hasat omkring hemma i en vecka. Har inte varit hungrig för maten smakar inte men socker gör... Så jag har druckit te och ätit kex med ost. Kex som varit kvar sedan en middag vi hade för ett tag sedan. Kex som jag i vanliga fall inte bryr mig om alls. Glass har oxå gått bra. men glass har jag acceptans för om man har ont i halsen elle feber. Den kyler ju och gör nytta på det sättet...
    Resultatet är att jag är på fem dagar gått upp 1,8 kilo!
    Det är ju lika illa som att vara förkyld... nu måste jag ju ner dessa skitkilon innan jag börjar ta av det jag vill bli av med på riktigt. Det är surt...riktigt surt.

• Utmärkt medlem
    501 inlägg
    10 oktober 2014 10:00

Jo, visst är det så att alla har vi våra nereperioder. Jag skötte mig igår sånär som på en liten ruta mörk choklad och vågen visade -5 hg i förhållande till igår. Så jag gissar det var mycket bundet vatten :( Får försöka se de positiva att jag förhoppningsvis har ett vackert minus nästa vecka istället.

Nu laddar jag inför morgondagen. Ska bl riktigt kul, men jag är så stressad eftersom jag vill att allt ska vara minst lika bra som i våras, helst ännu bättre. Sen ska jag våga ta i riktigt på alla passen :)

Ha en bra helg allihop, och krya på er ni som är förkylda!

• Mycket engagerad
    378 inlägg
    10 oktober 2014 17:21

Jäklaskitförkylning!!!

ankan hoppas du känner dig bättre snart! Själv håller jag på att bli galen på allt detta snoooor =(

• Mycket engagerad
    206 inlägg
    10 oktober 2014 17:57

Usch, synd om er sjuklingar! 😕 Krya på er! 😊

• Utmärkt medlem
    501 inlägg
    12 oktober 2014 21:07

Gårdagens inspirationsdag blev så lyckad! Riktigt kul! Gick all in på alla 4 passen och det får jag smaka på idag. Tar mig knappt i och ur soffan och går som jag vet inte vad pga hemsk träningsvärk. MEN jag vet att det kommer av något bra och imorgon blir det en LÅNG promenad (1,5-2 h) för att försöka lindra smärtan.

Ska bli intressant att väga sig på tisdag. Har varit konstant hungrig idag, men fixat bra mat på vanliga tider!

Hur har er helg varit? Har ni sjuklingar kryat på er något?