Välkommen (åter) till lag Solgul
Då det inte fanns en tråd för vårt lag än så kopierade jag texten från i höstas.
Vi lämnar in vikten senast kl 22 på onsdagar. Kopiera listan till en ny kommentar och fyll i vikten. Vi har ett gemensamt ansvar för att resultaten blir överfört till Biggest Loser tråden varje vecka. Skriv gärna i tråden om ni blir borta en vecka eller tar en längre paus.
Startvikter:
Biggan1e...69,7
mosel........84,2
Utter..........73,5
Länk till Biggest Loser Tråden:
https://www.matdagboken.se/?p=forum&visa=trad&TradID=13291&Sida=1
PEPP, PEPP!
Inget sådant firande. Skulle ut med kompisen och äta allt som fanns och dessert, plus en del godis och sedan blev det ost och vin och glass eftersom det för varmt i mitt tycke.
Jaha, vilken fest
Ja , ibland kan man få unna sig. Jag ska själv nu få besök i en vecka.
Upp lite grann till 63.4 kg, har fortsatt med en massa kaloribomber.
Jag har också gått upp lite. Har besök och tycker det är svårt att vara gästvänlig och bjuda och samtidigt äta helt nyttigt.
Lag Solgul vecka 33
Biggan1e...69,7...63,4
mosel........84,2....68,8
Utter..........73,5...
zaga.........74,2....
Lägger över listan.
Samma vikt i måndags d v s 63.4 kg. (Har sedan dess nog ätit upp mig minst 1,5 kg tror jag.)
Jaså, ja det kan gå lite upp och ned och ibland är man extra frestad. Jag har haft besök i några veckor och då tycker jag att det är svårt att hålla vikten då man ju vill bjuda på mat och fika osv och då är det lätt att själv också bli frestad. Mitt mål var att försöka hålla vikten iaf någorlunda och nu ser jag att jag totalt har gått upp 500 gram på två veckor. Är väl ok trots allt. Nu nya tag, fortsätta nedåt!
Lag Solgul vecka 34
Biggan1e...69,7...63,4
mosel........84,2....69,1
Utter..........73,5...
zaga.........74,2....
Lägger över listan.
Vikt 64,7 . Har ätit alldeles för mycket bröd ost glass och godis. Har fortfarande ingen koll på läget.
Jaså, vad jobbigt när det blir så. Det enda som egentligen funkar för mig är att inte ha sånt hemma som jag blir frestad av, annars är det kört. Vikten har pendlat mycket för mig senaste veckan. Jag fick besök igen och bjöd på mat och fika och glass och hade sen mycket rester kvar efter allt jag bjöd på som jag inte kunde låta bli att äta upp sen när jag blev ensam... Blev ändå minus trots allt till sist.
Lag Solgul vecka 35
Biggan1e...69,7...64,7
mosel........84,2....68,1
Utter..........73,5...
zaga.........74,2....
Lägger över listan.
min vikt v 36 blev 64.2 kg
Jag har inte förstått om vecka 36 hör till sommaren eller höstens BL-lista men jag lägger väl in den på båda så får Havet ta den där hon vill. Jag har skapat en ny tråd, "Lag Solgul hösten 2019" så vi kan fortsätta där. Vi kämpar vidare, pepp, pepp!
Lag Solgul vecka 36
Biggan1e...69,7...64,2
mosel........84,2....67,2