Hej nu skulle jag gärna vilja ha lite mera tips om något bra recept på Torsk som jag tänkte laga till idag. Någon som har något nytt recept som ni tillagat och som inte tar alltför lång tid att göra i ordning. Har kollat i alla mina böcker och tidningar men allt verkar så komplicerat har ju ett recept som jag hittat i en tidning och det är ju torsk som man panerar i ägg och mandelmjöl men man blir ju lite trött och skulle gärna vilja variera sig lite grann.
Utmärkt medlem
555 inlägg
Jag har en superenkel fiskgratäng vi gör här hemma ganska ofta! Röd fiskgratäng lägg fisken, ca.3-4st filéer i en ugnsform, salta och peppra efter smak. Blanda ca. 3dl grädde (jag har laktosfri), 2msk tomatpuré, 2msk hummerfond,och oregano. Strö över lite riven ost. In i ugnen på 200 grader i ca. 20-30 minuter, tiden beror helt på hur tätt/glest man lägger fisken och hur tjocka filéerna. Serveras med kokt potatis eller potatismos ALLT är ca. mått då jag gör allt på känsla när jag lagar mat :P
Har du funderat på att koka fisken? T ex: http://www.svenskfisk.se/fiskrecept-och-beredning/receptbiliotek/k-recept/kokt-torsk-med-skirat-sm%C3%B6r-och-nyriven-pepparrot.aspx?fish=1136&cat=&big=0 Eftersom du inte äter potatisprodukter kan ju tipset i receptet med kokt ägg vara bra då.
Tack för tipsen både amanda89 och LadyG. Bra att få lite tips och nya idéer.
Baka torsken i foliépaket tillsammans med grönsaker och en klick smör? Allt i ett =)
Tack även till dig UlricaJ jo nu har jag fått massor med idéer.