icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Recept på 500 gram laxfilé

Utmärkt medlem
555 inlägg
16 september 2012 07:53

Är det någon som har tips på något bra recept med laxfilé i ugn som går fort och är enkelt men med lite mera fett och inte så mycket proteinrikt till. Tål ej lök i alla de former tyvärr. Tar tacksamt emot idéer har gjort så många recept nu med lax men behöver lite nya tips. Skulle vara väldigt glad för det för idag är det en städardag för mig....

• Utmärkt medlem
    635 inlägg
    16 september 2012 09:06

Här får du ett recept..http://www.matdagboken.se/?p=recept&ReceptID=425 fast den har du fått förut..Annars kan du ju filea laxen i tunna skivor, krydda med lite salt och peppa, lägga lite chevreost på skivorna, rulla ihop, lägga i form, hälla lite CF och grädde över och gratinera i ugnen ett tag..Det var vad jag kom på lite snabbt nu...

• Utmärkt medlem
    555 inlägg
    16 september 2012 09:15

Tack salsasyrra jo det receptet har jag ju gjort förut, och chevréost har jag inte hemma tyvärr. Men är sugen på något nytt idag....:)

• Utmärkt medlem
    635 inlägg
    16 september 2012 11:32
  • Veteran
    1881 inlägg
    16 september 2012 11:36

Det här är jättegott. Vill du göra det mer lchf vänligt, ta fetare grädde och ta ev bort lingonen samt välj tillbehör som passar dig. http://www.ica.se/Recept/viltlax-554763/

• Utmärkt medlem
    555 inlägg
    16 september 2012 11:39

Tusen tack salsasyrra för dina länkar, ska se vad jag har hemma och kanske det blir något av dessa recept.

• Utmärkt medlem
    555 inlägg
    16 september 2012 12:19

Tack för ditt tips med Halfdevil. Kul med nya recept:)

• På gång
    16 inlägg
    18 september 2012 14:15

Bred på lite färskost med smak typ philadelphiaost och in i ugnen. Servera med sallad. Gott, snabbt och enkelt//Åsa

• Veteran
    5951 inlägg
    18 september 2012 14:33

Lax"pasta": Häll upp grädden i en kastrull och riv ned vitlöken. Svartpeppra lite, gärna nymalen sådan. Krama ur den hackade spenaten, annars kommer den att göra såsen tunn och sliskig. Lägg i den. Skär laxfiléerna i småbitar, dessa skall koka sönder i kastrullen, så de behöver inte vara fina. Ös ned osten och låt koka upp. Serveras till t ex LCHF-pastan vad den nu hette, den där som var helt utan kolisar, eller egengjord tagliatelle gjord på zuccini. Själva laxsåsem blir jättegrön så risken finns att barn vägrar äta den, men den är fantastiskt god.

• På gång
    36 inlägg
    21 september 2012 09:54

Salt, peppar, citronsaft, dillkvist. Lägg det på fisken, in i folie, in i ugnen .. Klart!

• Utmärkt medlem
    555 inlägg
    22 september 2012 08:32

Tack för era tips KadyG och bäret85, AsaJ, alltid kul att få lite tips och enkelt att gå tillbaka till här.