icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Rivstart 2012 - första kvartalet!

Engagerad
63 inlägg
8 januari 2012 13:20

Halloj! Här rivs det :) jag är mer peppad än någonsin! Och har äntligen fått med mig min älskling oxå!! Hör kommer mina mål för första kvartalet: Mitt motionsmål: Träna på Puls o Träning 5 dagar i veckan - minst 45 minuter kondition - de första tre veckorna. Därefter bygga oå med styrkeövningar Den första veckan är klar och genomförd enl plan. Dock inte alltid 45 min men iaf 5 tillfällen under vecka 52 = min första träningsvecka Alltså 40 träningar på 8 veckor. > 35 kvar :)  Utmaningen: planera för träning och inte fastna i soffan Matmål: hålla mig till Lchf /gi. Skära mer på baconportionen till frukost :) dricka två liter vatten om dagen. Utesluta rött kött i stora delar av veckan  Utmaningen: stå emot "unna" och det oplanerade med ett "låt gå" > istället vara strikt och rättvis mot mig själv - Hälsomål Börja dagen med meditation med tönt ljus på matta framför vår fantastiska utsikt över sjön. Gå upp 15 min innan ord  väcktid. Gå på yoga en gång i veckan Ligga på spikmattan vare kväll när jag ändå lägger mig på soffan Utmaningen : kom ihåg, prioritera - Vktmål: 10 kg på 8 veckor Utmaningen : orka ta mig vidare efter de första 4-5 kg!  - Visuellt mål : få på mig mina för små jeans igen.  Hur ser dina mål ut?

• Veteran
    1230 inlägg
    8 januari 2012 14:06

Mina mål är inte fulltagliga Motion Minst 1h 4-6 dar i veckan Träning Hemmaträning 4-6 dar i veckan Mat Med höghyra och höga räkningar, socialbidrag runt 2000 kr mindre än när man gick via FK, så får man ta vad som finns hemma och det är sånt som inte är så bra alla gånger men försöka 1-2 dar i veckan äta bra mat Planera mattider Minska ner på läsk, godis m.m. Planera när man får äta sånt även pizza och sånt meditation med tänt ljus lät mysigt men har svårt för det, yoga gör bara ont men att gå upp tidigare och göra nåt Nån lättare träningsform eller nåt som man går in i sig själv och så kanske man borde testa

• Engagerad
    63 inlägg
    8 januari 2012 16:31

Låter som Om dina mål kommer att bli bra! Mitt tända ljus blir med meditation. Lite mental träning. Ingen yoga som start, iaf inte till en början :) Heja dig och låt oss följa upp och se hur det går om några veckor :) Pepp!

• Veteran
    1230 inlägg
    8 januari 2012 17:16

jo jag vet, du skev ju det och jag kopierade det för lät mysigt tänk om man skulle göra det själv men vare sig meditration eller yoga har inte gått så bra så det var bara mitt eget Träningen och motionen har man kört några veckor men tappade bort ett par veckor, var borta några dar men håller på och komma tillbaka

• Veteran
    1230 inlägg
    19 mars 2012 19:32

Hur har det gått för dig? Har varit mkt sjuk men har börjat komma ikapp igen Promenaderna har kommit upp till 4 Har även ökat tiden på 2-3 till 2h Maten är som vanligt ett problem, har problem att äta vissa saker Har börjat med mentalträning men är nytt så inte kommit så långt Du skrev: meditation med tönt ljus yoga en gång i veckan Jag slog ihop det till en mening än att dela på det Kunde ha skrivit Meditation med tänt ljus lät mysigt Yoga får man ont av Var inte att du körde yoga med tänt ljus utan var 2 olika meningar till ett Lade till ett , för att markera att yogasvaret är ny mening