Nykomling
4 inlägg
funder på om det är möjligt att komma tillbaka till skolan och vägga under 110kg alltså tappa 20 kg på 11veckor, känns mycket men om man kör på en riktigt great sommar kanske det är möjligt :) låter det rimligt eller lägger jag ribban för högt?
Ja, jag tycker att du lägger den väl högt. Ett halvt till ett kilo i veckan är lagom viktminskning. Tänk på att du ska kunna behålla din nya vikt samt leva ett gott liv oxå. :)
Det är absolut inte omöjligt men det krävs att du är enormt disciplinerad.... som sagts ovan 0,5-1 kg är ju det mest optimala och det brukar oftast vara lättare att hålla vikten med en långsam viktnedgång. Dessutom kan det vara lätt att man tappar motivationen efter några veckor och att man då tappar allt.....sommaren brukar ju också medföra flera frestelser. Ja, detta är säkert saker du redan funderat över... förstår att man vill ha snabba resultat (däribland jag) men se till att isf ha strategier för hur du ska göra om du inte når ditt veckoresultat, blir omotiverad osv. För det brukar ju oftast komma en sådan period...
Om jag var i dina skor skulle jag nog satsa på 10 kg istället. Om jag sedan skulle lyckas gå ner mer skulle jag se det som en extra bonus som skulle vara otroligt peppande! Istället för besvikelsen av att inte nå mitt mål(om jag haft 20 kg som mål).Om man har mycket övervikt brukar det dock vara lättare att få kilona att rasa, speciellt i början så jag tror definitivt att det kan vara möjligt att tappa 20 kg med svält-dieter och mycket träning. :p
bra feedback, ska nog läga ribban på att gå ner 10 kg och sen ta allt utöver det som ett stort PLUS i kanten :D tack tack
Det går men du måste vara envis! Börja med nutrilett ! :)