Hej! Har precis börjat gå ner intesivt igen, orkar inte vänta på att gå ner 1 på en månad och liknande. Kör som jag gjorde i december när jag gick ner från 84kg till 77kg på 1vecka. Detta genom att äta mindre och träna 3 zumba pass per dag. Jag är 174cm lång och vägde som mest 94kg för 2 1/2 år sedan efter mina två barn. Sen från 77kg har jag sen nyår kämpat med kost och träning och gått ner till 72.5kg, men har nu sen i början av mars vägt 72-73kg, trots träning och kost. Så nu orkar jag inte och har börjat äta mycket mindre och träna 1-2ggr dag. Resultatet är att jag har på 2 dygn gått ner 2kg, vägde imorse 70.5kg. Jag dricker jätte mycket vatten så det handlar nog inte om att jag förlorat två kilo vätska. Jag tänkte på denna tråd berätta hur det går för mig och bli motiverad utav att skriva ner det här. Ni får gärna hänga på i er takt och berätta om er. Mitt mål är att till på lördag gå ner till minst 68kg, vilket verkar vara inom räckhåll såsom det ser ut nu. Jag äter runt 1200kcal per dag, är vegetarian, tar oxå några måltidsersättningar. Har migrän som kan tlösas av allt möjligt såsom stress,hunger och träning så jag förösker sköta mig och äta rätt på mina 1200kcal och äter oxå vitaminer. Lycka till alla och hoppas min berättelse motiverar andra
På gång
29 inlägg
Jag ska följa dig och Peppa !! Hoppas att du klarar ditt mål :)
låter super! kör du zumban hemma eller går du på nåt pass??
Thyndra tack för ditt stöd, jag har märkt att det är en viktig del av motivationen. Elinnnc, jag kör zumban hemma, har inte tid att gå till gymmet, skulle kunna göra det. Men genom att köra zumba hemma kan jag träna när jag vill, och så slipper man slösa tid på att komma iväg och själva restiden. Va kul det ska bli, jag återkommer med hur det fortlöper med viktminskningen.
Lycka till o du måste kämpa på bra som hinner me 3 pass Zumba,, Jag kör från idag Ersättningar utom frukost som består av finn crisp 2-3 st o middag Därimellan vatten o gröna saker.. Ha en bra dag
Kör du 20-minuters pass Zumba eller 1 timmas dvd`n?? Har det hemma men har inte kört det på evigheter nu :)
När jag gick ner i december så körde jag 3 pass/dag hemma med den dvd som är ca 45min lång (cardio). Den här gången ska jag gå ner lite långsammare eller hälsosammare. Denna gång räknar jag kalorier och äter ´så att jag får i mig alla näringsämnen. Idag tränade jag 1ggn Zumba, 2*40min promenader med mina easytone skor, som jag verkligen kan rekommendera er alla. Den har verkligen gett min bak ett rejält lyft bara på några dagar och nån timmes användning per dag. Idag har det gått bra, har lagat mat och blivit rejält suktad men hållt med helt. Ligger just nu på 950kcal, men ska ta en proteindrink med vatten snart (40kcal) Protein förbrukar mer energi än vad den ger vid nerbrytning, är perfekt för natten. Att jag inte hann äta mer beror på att dottern klämde sin tumme i en dörr och jag fick åka iväg med henne akut, då det såg riktigt illa ut. Hon mår bra nu sen omplåstringen. Jag har hittills idag ätit 1knäckebrödsmacka med smör, 2glas protein, 1 hungercontrol dricka, 1 hungercontro-lbar, potatis och broccoli soppa med mycket grönsaker som lunch(allt på ca 300-350kcal) och mycket vatten. Samt ätit vitaminer. Jag tänker väga mig imorn bitti och självklart berättar jag hur viktnedgången går. Jaropi Va kul att du väljer att hänga på, berätta gärna hur det går för dig. En sak som jag verkligen märkt är att själva träningen inte ger så stor viktnedgång utan det handlar mest om matintaget. Men en kombination ökar givetvis chanserna för att gå ner snabbare.
VILL OCKSÅ HA ZUMBAAAA;)
Kan tillägga att jag ätit råagrönsaker blandade med lite indsisk veg. Gryta. Så nu ligger jag på 1200 hälsosamma kcal. Är just nu ute o promenerar.
Morgonvikten var 70.1 vilket är ett minus på 400gram från igår. Förhoppningsvis så väger jag nått med 69 imorn :) längtar
Grattis till nästan ett helt smörpaket borta !!