icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Start på 130kg

Nykomling
8 inlägg
21 september 2012 17:45

Hej Undrar om det finns någon el några som skulle kunna tänka sig att följas åt? Med vägning en gång i veckan? Har sj 60-65kg kvar att gå ner

• Utmärkt medlem
    803 inlägg
    22 september 2012 07:26

Hej bris! Välkommen i gänget! Jag började på 149kg i februari och är nu nere på 108kg. Om jag kan så kan du! I tråden XL-tjejerna är vi många som är/har startat i din viktklass. Där får du gärna vara med! Kram!

• Veteran
    1063 inlägg
    22 september 2012 09:47

Jag följs gärna åt.. Ligger på 108 kg... Ska ner ca 35 kg...

• Utmärkt medlem
    803 inlägg
    27 oktober 2012 18:19

Jag är nere på 101,6kg nu. Hur går det för er bris och yatzy?

• Veteran
    1063 inlägg
    27 oktober 2012 22:03

Har gått dåligt för mig, motivationen har varit helt bortblåst. Men har insett att jag inte kan vänta in den längre. Så får försöka att köra på ändå. Sjukt trött på att vara såhär stor. Idag gjorde jag och sambon en deal. Att om jag kommer ner till 85kg eller mindre till 21 juni 2013 (vi har varit ihop i 5 år då) så ska vi börja planera vårt bröllop till sommaren 2014.. Så nu har jag ju en rejäl morot, har länge velat ha den där andra ringen på mitt finger ;P Så dags att sätta fart nu. Är 24kg som måste väck till den 21 juni. Jösses så duktig du varit AnnikaE.. Hur bär du dig åt? Tips? Har länge försökt att komma ner i vikt, men när jag väl kommer igång blir allt tokigt och så står man där igen på ruta ett.. Träning och räkna kalorier kör jag på.. Låter så lätt, men är ändå så svårt i verkligheten. Imorgon kör jag, och då ska jag banne mig klara detta! Nu fixar vi detta! :D

• Utmärkt medlem
    803 inlägg
    3 november 2012 12:04

Tack yatzy! Jag har måååånga misslyckanden bakom mig och har lärt känna mig själv på vägen. Vad som funkar och inte. Men det är ju en kamp ändå. Ibland flyter det på och ibland stångar man sig blodig... Ett tips från mig är att röra på sig varje dag. 30min promenad i rask takt gör mycket för hur man mår psykiskt. Så även om det går åt pipsvängen med maten, ut och rör på er! Det ger energi och motivation! Bra med bröllop som motivation också! Då ser vi fram emot att få se bröllopsfoton så småningom! =)

• Veteran
    1063 inlägg
    5 november 2012 13:08

Känns bra att ha ett tydligt mål att stäva mot.. Men just nu finns inte motivationen eller orken alls till att gå ner i vikt. Är sjukt mycket skolarbeten nu, är i slutveckorna på en kurs nu. Stressen där påverkar hela mig. När det blir för mycket har jag en tendens till att inte riktigt veta vart jag ska börja. Så tar några dagar nu och fokuserar helt och hållet på skolan (är ju nr 1 just nu om jag ska kunna komma in på högskolan sen) och till att slappna av. Sambon är iväg några dagar nu på utbildning med facket. Första gången på lite mer än 4 år som vi ska behöva sova ifrån varandra. Känns sjukt jobbigt. Så några dagar nu till att ladda om och sen blir det nya tag. :)

• På gång
    20 inlägg
    12 november 2012 01:06

Hej hopp. Har 50-55 kg som ska bort så jag hänger med. Vet bara inte hur jag ska träna med tanke på ett knä som råkat ut för 2 nya olyckor under den sk läkandetiden. Jag siktar på LCHF känns det som

• Nykomling
    2 inlägg
    2 februari 2013 00:30

Morsning! Hänger gänra på jag oxå, har 35-40kg att "göra av med" o behöver all pepp o stöd jag kan få

• Utmärkt medlem
    803 inlägg
    2 februari 2013 09:10

Lycka till! Ni fixar det! Jag har lyckats gå ner 59 kg på 50 veckor, så det går! Peppkramar!

• Engagerad
    71 inlägg
    4 februari 2013 00:12

Jag vill också vara med. Vill ner 43kg, så jag lär väl få hänga här ett tag ;)