Mycket engagerad
187 inlägg
Hej någon som tränar inför tjejmilen 2011. Jag har inte tränat löpning tidigare men har nu tänkt att försöka ta mig igenom tjejmilen målet är att jogga. Har någon träningstips för en nybörjare som mig? Ser det hela som ett roligt äventyr =)
Ville det redan i år,men det blev inget.Men mitt mål är att gå fort.Tränar inte ännu.Var bor du???
Jag ska vara med! Förra året klarade jag mitt mål med 2 minuter :) Hade satt en maxtid på 90 min. I år ska det bli max 75 minuter. Tog ett första joggingpass i lördags. Jag har en runda på 3,5 km som jag använder till jogging och en 8 km sträcka när jag går stavgång. Än så länge blir det bara lite motion på helgerna, men varefter det ljusnar kommer jag nog att orka jag jogga någon kväll i veckan också. Jag tycker du har rätt inställning Sunset, det är ett roligt äventyr! Det finns träningstips på Tjejmilens hemsida, men jag kommer nog att testa med att jogga så länge jag orkar (vilket inte är många minuter i dagsläget) gå raskt en stund och sedan jogga igen. Vi kan väl följas åt här på sidan och peppa varandra med träningen. Jag lägge rin min träning på Funbeat.se också
Kattmor: Jag bor utanför Borås. Jogga så långt man orkar i intervaller borde vara en bra början kan jag tänka mig. Jag tränar skivstångsgympa + Core sedan ett halvår tillbax. Men löpning är något nytt för min del orkar max jogga 3min i sträck nu tror jag ^^
Jag är anmäld till tjejmilen för första gången nu. Är lite nervös för det men ska bara fixa det! Jag har spelat fotboll och tränat olika pass genom åren men aldrig haft psyket för att orka jogga! Fick ett tips om ett 9 veckors program där man succsessivt ökar för att tillslut orka jogga 5 km. Och jag lyckades... Har gjort programmet på löpband men ska så fort det blivit lite mer barmark ge mig ut för att testa mig där.. Har en kompis som lyckades med samma program. två veckor efter 5 km sprang hon milen, nu tränar hon för halvmaran.. Här är den svenska översättningen, men det finns även podcasts på engelska att ladda ner om du behöver peppning på vägen!!! http://www.c25k.com/c25k_swedish.htm
Jag planerar att springa, men tänker börja med vårruset -5km :) Sprang 5 km för första gången i somras och testade springa 5 km förra veckan, då jag inte konditionstränat på över en månad och det var visserligen jobbigt - men det gick! Verkar som att mina spärrar mest sitter i huvudet :S
Tack för länken verkar riktigt bra upplägg.. Jag får sätta igång när det blir barmark då jag inte har tillgång till ett löpband. Kommer jag igång med joggingen o trivs med träningen kommer jag troligtvis vara med i vårruset, Jönköping eller Halmstad. Det längsta jag joggat är 2,4km under skoltiden man blev tvingad och det var det värsta jag hade varit med om. Men då var man inte tränad för det heller. Vet dock inte var i veckan jag skall lägga in träningen. Tränar Skivstång Måndagar och Skivstång Intervall Fredagar o Core på torsdagar. hmmm får nog ta bort något om jag skall löpträna 3ggr vecka
Jag ska springa Tjejmilen i år. Japp! Första gången för mig, men jag har sprungit lite förr, fast det var många, många år sedan. För att klara det nu har jag börjat ett träningsprogram på 16 veckor som ska få mig att springa milen på ungefär en timme. Ett träningsprogram i någon form underlättar väldigt mycket, du får hjälp att sakta men säkert bygga upp konditionen och kroppen för att orka springa utan att skada dig. FunBeat.se har många olika program, kika in där om du vill. Lycka till!
Har anmält mig idag. Har avverkat 22 lopp gående! Nåja någon gång småspringande. Efter 2010 års lopp var jag tveksam om jag skulle starta igen, slet ont med mina artrosknän, men tror att jag gick ut för hårt. Ser fram emot att träffa September före starten och er andra också. I fjol var vi en grupp från Aftonbladets viktklubb som träffades före start. Vi ses 3 september på Gärdet.
Borde man anmäla sig i tid eller brukar det finnas platser kvar fram tills sista anmälningsdagen?
Sunset! Varför vänta! Ska du vara med är det ju en sporre att vara anmäld! Pepp!