icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Tjohoo! Delmål 1, 2012 uppnått!!!

Mycket engagerad
278 inlägg
7 februari 2012 18:48

Japp, jag är jätte glad för mitt första delmål i år var att väga 60 kg! Känns underbart att äntligen vara nere på en normal vikt igen efter två täta graviditeter. Gick ju upp en del och vägde 85 när jag var höggravid i juni. Sen dess har jag haft 5 kg som delmål åt gången och igår stod vågen på 60 kg!!! Jag är jätte lycklig! Nu är nästa delmål 57 innan jag uppnår min idealvikt 53 kg för 160 cm och 36 år. Någon sade till mig att det är för lite för en 36åring. Vad tycker ni om det uttalandet ?

• Veteran
    1881 inlägg
    7 februari 2012 18:54

Grattis! :) Vilken vikt som är lagom är så himla svårt att säga, beror ju en del på vad man haft som normalvikt tidigare och hur man helt enkelt vill se ut. :) Jag är 45, väger 57 till mina 168. jag är nöjd med min kropp men vissa av mina runda väninnor menar på att jag är för smal...Det tolkar jag som ren avundsjuka. :D

• Mycket engagerad
    289 inlägg
    7 februari 2012 19:00

grattis :) det är väl inte för lite men det viktiga är att du känner efter hur du mår när du börjar komma ner till 53kg och ber någon i omgivningen som du litar på säga till om du skulle bli för mager. jag är 173cm och vill ner till 60, är 25 pepp

• Veteran
    5096 inlägg
    7 februari 2012 19:30

Grattis, bra jobbat!! Ser att viktminskningen hittills uppgått till dryga 12 kg.

• Veteran
    1063 inlägg
    7 februari 2012 19:43

Det viktigaste är ju att man stannar när man är nöjd med sin kropp.. När man närmar sig sin målvikt tycker jag man ska lyssna mer på spegeln än på vågen.. Andra har alltid olika åsikter, men så länge man själ är nöjd så :D BTW Bra jobbat :)

• 7 februari 2012 20:58

Grattis till din viktnedgång. Bra jobbat.

• Mycket engagerad
    278 inlägg
    7 februari 2012 23:38

Tack alla! Jo, jag har satt 53 som målvikt men när jag når nästa delmål (57) så kommer jag att börja känna efter. Kanske är jag nöjd när jag väger 55, kanske vill jag väga 52. Vet bara att jag trivdes rätt bra när jag vägde 50-53.

• Mycket engagerad
    128 inlägg
    9 februari 2012 08:36

Jag brukar utgå från en generell "regel" att män tar sin längd i cm och drar av 100. Kvinnor drar av 110. Så jag som är 176cm lång "ska" väga 66kg. Men känner jag mig nöjd vid 70 så stannar jag nog där. Sen tycker jag inte åldern ska spela in. Många 36 åriga kvinnor har fått barn och drar säkert upp medelvikten en bit. Kan vara därför din vän tycker det låter som lite.

• Mycket engagerad
    278 inlägg
    10 februari 2012 00:48

Ja, det är nog så att en del kvinnor per automati tycker att man ska väga lite mer när man fått barn och inte längre är en ung tjej ( läses 20- åring). Själv vill jag vara så snygg som möjligt, utan att ta till plastikkirurgi som faktiskt den vännen skulle vilja göra. Att trivas med sig själv är viktigt! Nu ska jag dessutom på bröllop i juni. Hoppas jag gått ner resterande 7 kilon då :)