icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Viktutmaning 2011 - Anmälan till etapp 4

Mycket engagerad
330 inlägg
29 maj 2011 09:20

Nu är det dags för den 4:e etappen av Viktutmaning 2011. Det är en tävling á la Biggest Looser där vi räknar procentuell viktnedgång. Varje vecka senast LÖRDAG rapporterar du in din vikt på forumet och på söndagen lägger jag ut en sammanställning av veckan som gått, där den som har gått ner flest procent av sin kroppsvikt den veckan koras till veckans vinnare. Vi börjar tävlingen den 5 juni och sista sammanställningen kommer den 31 juli. Då koras etappens vinnare, den som har gått ner flest procent av sin kroppsvikt under hela etappen, och denna person belönas med två biobiljetter, sponsrade av matdagboken.se. Vill du vara med? Anmäl dig här med ditt användarnamn och din startvikt senast den lördag den 4 juni (så att jag kan lägga ut startlistan den 5 juni) Första etappen var vi 81 st som tillsammans gick ner 192 kg. Andra etappen var vi 57 st som tillsammans gick ner 138 kg. Tredje etappen pågår just nu, vi är 71 st som hittills har gått ner 118 kg. Var med i etapp 4 du också!

• Mycket engagerad
    330 inlägg
    5 juni 2011 21:15

det beror ju så klart på vilken dag du väger dig, eller hur? om man väger sig på lördagar kan man ju bara ha samma vikt på slut för förra etappen och start för denna etapp. Väger man sig t.ex. på onsdagar kan man ju välja att väga sig igen på lördagen för att få en annan startvikt på nästa etapp. Jag tycker du ska tänka lite på hur du uttrycker dig i dina inlägg, det är ganska nedvärderande att kalla saker för dumma. Försök ha en trevlig ton istället, det finns t.ex. ingen anledning att påpeka att den och den har rapporterat för sent och att den och den har glömt. Det ger bara en tråkig stämning på forumet. Jag har tävlingen under kontroll och jag ser vilka som har eller inte har rapporterat ändå.

• Veteran
    1230 inlägg
    6 juni 2011 20:59

Jag har inte samma dag därför är det bättre att man väger om till en ny vikt som start Sa bara vad jag tyckte Det är knäppt att ha samma vikt som slut till start Ingen nedvädering, man måste ju säga vad man tycker

• Veteran
    5155 inlägg
    6 juni 2011 21:41

Ja, det är bra att säga vad man tycker, men jag undrar om det inte räcker med en gång :) Fast nu börjar nog jag också bli lite tjatig. Lycka till ALLA med eran viktminskning, även om jag inte känner er !! Fram för ett sundare liv !!

• Mycket engagerad
    152 inlägg
    7 juni 2011 20:56

Så du tycker att jag är knäpp då som väger mej på lördagar och då följdaktligen får samma vikt både som slut och start! ;-) Det viktiga är väl inte vad man väger in utan att man förändrar sin vikt till nästa slut vilket jag inte lyckades så bra med på förra etappen. Faktum är att jag tycker att jag är lite knäpp som faktiskt väger 1 hg MER vid förra slutet än vad jag vägde in mej på förra gången! :-/. Nej dax att rycka upp sej en smula och åtminstone väga mindre vid nästa slutvägning. Lycka till allihop.

• Veteran
    5096 inlägg
    8 juni 2011 15:16

Skickar lite pepp till samtliga deltagare! Ta en dag i taget..

• Veteran
    5155 inlägg
    8 juni 2011 15:29

Fast visst saknar jag en gilla knapp :)

• Veteran
    5096 inlägg
    8 juni 2011 16:14

Menar du gilla per forumsvar, dvs att man ska kunna gilla en post i ett forum?

• Veteran
    1230 inlägg
    8 juni 2011 17:30

för de som har samma dag blir det så men att det står så för alla även för de som väger sig innan lördag regerade jag på

• Veteran
    1230 inlägg
    8 juni 2011 17:31

jag har bara sagt en gång men får ju kommentarer och måste då säga till

• Veteran
    5155 inlägg
    8 juni 2011 22:28

man är borskämd med att kunna gilla alla kommentarer i facebook och jag kommer på mig själv att leta gilla knappar här också. Men det är kanske bra att man blir tvingad att skriva istället ;)