icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Viktutmaning 2012 - JULRACET

Utmärkt medlem
528 inlägg
4 november 2012 23:51

Nu har den 7:e etappen av Viktutmaning 2012, kallad JULRACET startat. Det är en tävling á la Biggest Loser där vi räknar procentuell viktnedgång. Varje vecka senast LÖRDAG rapporterar du in din vikt i den här tråden och under söndagen lägger jag ut en sammanställning av veckan som gått, där den som har gått ner flest procent av sin kroppsvikt den veckan koras till veckans vinnare. För att kunna vara med ska du ha anmält dig i anmälningstråden senast 3 november, du finns då med under startvikter på Viktutmaning 2012 hemsida. Vi börjar tävlingen den 4 november och sista sammanställningen kommer den 23 december. Då koras etappens vinnare, den som har gått ner flest procent av sin kroppsvikt under hela etappen, och denna person belönas med två biobiljetter, sponsrade av matdagboken.se. För att kunna vinna är det viktigt att rapportera sin vikt varje vecka, om du inte rapporterar din vikt varje vecka (senast lördag) tas du bort från sammanställningen och tävlingen! Första veckan väger du dig på samma dag som du gjorde med den startvikt du lämnat och rapporterar in din nya vikt här i forumstråden samma dag eller senast Lördag 10/11, sedan rullar det på likadant övriga veckor. Massor med pepp till alla, nu kämpar vi järnet! Välkomna önskar nysommar! Länk till sammanställning https://sites.google.com/site/viktutmaning2011o2012/home/julracet

• På gång
    17 inlägg
    22 december 2012 13:59

Sista veckan stod det still. 99,5. Tack för den här gången. Det har verkligen hjälpt mig att vara med i en sån här utmaning. Det blir fler såna! God jul! :)

• Veteran
    6812 inlägg
    22 december 2012 15:53

78,2 kg Tack Nysommar för i År med allt arbete du har lagt ner på oss! God Jul och Gott Nytt ÅR!

• På gång
    50 inlägg
    22 december 2012 16:24

80,5 ... tyvärr ... men det får bli nya tag 2013 ;-)

• På gång
    17 inlägg
    22 december 2012 18:21

75,5. Lägre ska det bli! Kan man på något sätt hålla sig uppdaterad om det blir någon liknande "tävling" igen? Tycker detta var ett jättebra sätt att hålla sig motiverad!

• Mycket engagerad
    407 inlägg
    22 december 2012 18:35

nush, det kommer en i januari. Kolla webben så ser du att det finns en som heter "Nytt år och nystart". Anmälan ska göras senast lördag 5 jan kl 12 vad som står nu i alla fall. Lycka till!

• Engagerad
    63 inlägg
    23 december 2012 19:36

Glömde helt igår.. Om nysommar inte hunnit skriva in allt än är min sista vikt i julracet 69,4. Känns bra! Ha en fin jul allihop!

• Utmärkt medlem
    528 inlägg
    24 december 2012 04:21

Nu är hemsidan uppdaterad med sjunde och sista veckan samt resultatet för hela etappen, ni hittar länken ovan i texten. Vi var 111st som började i denna Viktutmaning så GRATTIS och härligt kämpat till alla ni 37st som har fullföljt hela utmaningen - ni är otroligt duktiga och ni är alla VINNARE! Vilken härlig julklapp ni gett er själva! Tillsammans har vi lyckats gå ner hela -95,1 kg! Sjunde veckans vinnare har gjort en rejäl slutspurt och gått ner -2,96% och det är nush! Extra stort GRATTIS till dig! Stort grattis även till alla ni som tog er in på topp 10 listan sjunde och sista veckan - härligt kämpat! ETAPPENS VINNARE har kämpat på jättebra under alla veckor och gått ner hela-9,00% och det är ireneq! Extra stort GRATTIS och en trumvirvel till dig! Stort grattis även till alla ni som tog er in på topp 10 listan för hela etappen, det var riktigt spännande i täten ända tills sista veckan- suveränt kämpat! Nu kan vi äta lite god julmat med gott samvete ;o) MEN Det är uthållighet som gäller! Så jag hoppas att jag ser er alla i nästa viktutmaning i början av Januari. Ni hittar info på hemsidan i länken ovan. ÖNSKAR ALLA EN RIKTIGT GOD JUL OCH ETT GOTT NYTT ÅR! ❤

• Utmärkt medlem
    880 inlägg
    24 december 2012 09:38

Grattis ireneq!!

• Utmärkt medlem
    933 inlägg
    24 december 2012 10:02

Oj, vad glad jag blev! Jag har verkligen kämpat och känner mig otroligt nöjd med mitt resultat. På tv sa de: det spelar ingen roll vad man äter mellan jul och nyår, man ska tänka på det man äter mellan nyår och jul......Ligger väl en hel del i det men, en del koll även mellan jul och nyår tänker i alla fall jag ha, så att inte allt kämpande blir ogjort. Ha en riktigt trevlig jul och nyår alla, så ses vi här igen den 5/1 med nya krafter! 2013 skall bli mitt MÅLVIKTSÅR.

• Veteran
    2752 inlägg
    24 december 2012 10:36

Jättegrattis ireneq god jul och kram