Nu har den 5:e etappen av Viktutmaning 2012, kallad SKOLSTART startat. Det är en tävling á la Biggest Loser där vi räknar procentuell viktnedgång. Varje vecka senast LÖRDAG rapporterar du in din vikt i den här tråden och under söndagen lägger vi ut en sammanställning av veckan som gått, där den som har gått ner flest procent av sin kroppsvikt den veckan koras till veckans vinnare. För att kunna vara med ska du ha anmält dig i vår anmälningstråd senast 18 augusti, du finns då med under startvikter på Viktutmaning 2012 hemsida. Vi börjar tävlingen den 19 augusti och sista sammanställningen kommer den 23 september. Då koras etappens vinnare, den som har gått ner flest procent av sin kroppsvikt under hela etappen, och denna person belönas med två biobiljetter, sponsrade av matdagboken.se. För att kunna vinna är det viktigt att rapportera sin vikt varje vecka, om du inte rapporterar din vikt varje vecka (senast lördag) tas du bort från sammanställningen och tävlingen! Första viktrapporteringen måste göras senast Lördag 25/8. Massor med pepp till alla, nu kämpar vi järnet! Välkomna önskar a och nysommar! Länk till sammanställning https://sites.google.com/site/viktutmaning2011o2012/home/skolstart
Utmärkt medlem
528 inlägg
Hej Allihop Viktutmaningen löper från Söndag till Lördag, man kan ha vilken vägdag som helst. Senaste tid att rapportera är Lördagar kl 23:59. Som startvikt ska man rapportera den vikt man hade veckan innan startdag dvs har man tex Söndag som vägdag ska man ha rapporterat in som startvikt vad man vägde Söndagen den 12/8 sedan är ni först ut att rapportera ny vikt när viktutmaningen drar igång 19/8. Samma gäller för resten av veckans vägdagar. Chrystal du rapporterad en startvikt innan vi drog igång vilket datum avseer den? Rogann du rapporterade in en startvik som jag gissar avseer mån 13/8 och sedan har du rapporterat ny vikt den 20/8 vilket är helt korrekt! Sedan är du bland de första att rapportera ny vikt för vecka två idag. Om något fortfarande är oklart så säg till så får jag försöka förklara bättre :o) .
Min startvikt avser gälla från den 19 augusti eftersom jag skrev en vikt mitt i veckan innan den 19/8 så var de samma vikt och de var först igår som jag tog ny vikt. Så trodde då att den vikten jag hade som startvikt skulle gälla. Jag kanske borde skrivit in den igen inser jag nu innan lördagen. Får man vara kvar?
För det försst Tack för en jätte bra utmaning som ni nysommar o a grejar så fint Sedan var det bra förklaring du gav nysommar, så nu kommer min vikt Måndag 27-8 72,9 alltså den går upp o ner Men jag ska försöka träna mera så kanske till nästa veckas vägning jag har lyckats gå ner lite
Jag vet inte hur o varför, men jag har totalt missat det med utmaning. Var hittar jag det nånstans? Och vilken vecka är vi på egentligen?
amatheva eftersom du har Lördag som vägdag har du gjort helt rätt, det ska vara startvikt lörd 18/8, ny vikt v1 - Lörd 25/8, v2 - Lördag 1/9 osv. Som jag försökte beskriva ovan så löper Viktumaningen från Sön till Lörd vilket innebär att när det gäller rapportering av startvikt och första veckan osv är det följande som gäller: Vägdag Söndag, starvikt 12/8, vikt vecka 1 - 19/8 Måndag, startvikt 13/8, vikt vecka 1 - 20/8 Tisdag, startvikt 14/8. vikt vecka 1 - 21/8 osv Chrystal jag ändrar din startvikt till 76,2kg och rapporterar in 75,8kg för vecka 1 och så rapporterar du in den vikt du hade denna Söndag som vikt vecka 2 (dvs denna vecka). Eftersom du har vägdag första dagen i "Viktutmaningens vecka" Sön - Lör så får du vänta längst på sammanställningen/resultatet av veckan. AnnetteP vi är nu inne på vecka 2 (Sön 26/8 till Lördag 1/9) i Viktutmaningen. Resultatet av denna vecka kommer ut på hemsidan 2/9. Hoppas alla hänger me nu :o)
amatheva opps så blev det visst, när jag skrev inlägget så var era inlägg på föregående sida och då kom jag inte ihåg vem som skrev vikten :o) Chrystal det innebär att jag behöver ny starvikt, vikt för vecka 1 och så rapporterar du vikten du hade denna Söndag för vecka 2.
Dagens vikt: 73,4 kg
Dagens vikt 74,2 kg.
Ok tack :-) Startvikt är 101,6 Vikt vecka 1: 101,4 Vikt vecka 2: kommer på fredag eller lördag denna vecka. Jag ändrar min vägningsdag...de blir mycket lättare för mig och så snurrar jag inte till de :-)
78,6 kg, en litet steg bakåt tyvärr :( (rapporterade förra onsdagen sist)