Nu har den 1:a etappen av Viktutmaning 2013, kallad NYTT ÅR och NYSTART startat. Det är en tävling á la Biggest Loser där vi räknar procentuell viktnedgång. Varje vecka senast LÖRDAG rapporterar du in din vikt i den här tråden och under söndagen lägger jag ut en sammanställning av veckan som gått, där den som har gått ner flest procent av sin kroppsvikt den veckan koras till veckans vinnare. För att kunna vara med ska du ha anmält dig i anmälningstråden senast 6 januari, du finns då med under startvikter på Viktutmaning 2013 hemsida, se länk nedan. Vi börjar tävlingen den 6 januari och sista sammanställningen kommer den 17 februari. Då koras etappens vinnare, den som har gått ner flest procent av sin kroppsvikt under hela etappen, och denna person belönas med två biobiljetter, sponsrade av matdagboken.se. För att kunna vinna är det viktigt att rapportera sin vikt varje vecka, om du inte rapporterar din vikt varje vecka (senast lördag) tas du bort från sammanställningen och tävlingen! Viktutmaningen löper från Söndagar till Lördagar. Första veckan väger du dig på samma dag som du gjorde med den startvikt du lämnat och rapporterar in din nya vikt här i forumstråden samma dag eller senast Lördag 10/11, sedan rullar det på likadant övriga veckor. Dvs har du söndagar som vägdag rapporterade du in den vikt du hade 30/12 som startvikt och rapporterar in vad du väger idag 6/1 som vikt för första veckan, har du måndagar - startvikt 31/12 och vikt första veckan 7/1 och så vidare med övriga dagar i veckan. Sammanställning för första veckan kommer ut på hemsidan Söndag 13/1. Massor med pepp till alla, nu kämpar vi järnet! Välkomna önskar nysommar! Länk till sammanställning » https://sites.google.com/site/viktutmaning2011o2012/home/nytt-aar-o-nystart
Utmärkt medlem
528 inlägg
Hej allihop! Va kul att se att så många som hängt med i tidigare Viktutmaning fortfarande hänger i och välkommen alla nya deltagare :o) Vi är hela 124 st som är med i Viktutmaningen och vi väger tillsammans 11 ton - nu ska vi få kilona att rasa! Det är i denna tråd ni i fortsättningen kommer att rapportera er vikt för varje vecka OBS! Kom ihåg att det är viktigt att ni väger er samma dag annars blir det orättvist. exempel: om ni som startvikt lämnat den vikt ni hade Måndagen 31/12 måste ni i fortsättningen rapportera den vikt ni har på måndagar även om sista rapporteringsdag är Lördag varje vecka. Skulle ni byta från måndag och rapportera den vikt ni har på t ex Lördag mitt i utmaningen får ni 6 dagar längre utmaning än de som anmält den vikt de hade Lördagen 5/1 som startvikt. Mån 30/1 till Mån 11/2 = 42 dagar Mån 30/1 till Lör 15/2= 48 dagar Lör 5/1 till Lör 15/2= 42dagar Tänk på att det är långsiktighet som gäller när det kommer till hållbar viktnedgång så alla som slutför Viktutmaningen är vinnare även om ni inte vinner biobiljetterna :) Kom igen nu kämpar vi järnet!!!! Jag vill också att alla ska veta att jag inte är anställd av Matdagboken utan vanlig medlem och kör denna utmaning på min fritid för att jag tycker det är roligt och motiverande :o) Matdagboken går in och sponsrar med biobiljetterna som ni kan vinna.
Jag är tacksam om alla kollar under startvikter att de finns med och med rätt vikt, när vi är så många är det lätt att det slinker in något fel!
Jag kollade i anmälningstråden och såg att jag lämnat min startvikt tors 3 jan. Men min vägdag är måndagar, jag skrev in vikten några dagar senare bara, hoppas det är okej att jag fortsätter ha måndagar som vägdag... Förlåt, hade helt missat att lämna in min startvikt på min vägdag. Min startvikt stämmer, även om du råkat missat ett litet h i Michiko ;) Stort TACK nysommar för att du gör detta på din fritid, verkligen! :D Och lycka till alla som kämpar, det här klarar vi! :D
Vilket jobb du gör! Toppen tycker jag! Nu hoppas jag att vikten går ner och ner :-)
Lämnade in den 30/12 på 141,5 Så då ska det lämnas in i dag om jag fattar det rätt och idag 6/1 står det på 139,5
Härligt at vi är i gång igen! Nysommar är super som fixar med detta! Tack! Tveksamt om jag når min målvikt inom ramarna för denna utmaning, men jag skall i alla fall komma en bra bit på vägen. Massor av PEPP till oss allihop, nu kör vi!
Nu jä*lar spöar vi skiten ur dom. Kilona menar jag ju självklart :-)))
Vilket jobb, jag är jätte imponerad :) Det var jätte inspirerade att bara se sidan med alla diagram mm och ändå har vi ju bara startvikten där nu Tack för allt engagemang för få till det så bra Nu är det ju bara upp till mig att kämpa så jag klarar mitt :)
Första veckan blir det fel med min vägdag, jag skrev inte in mig samma veckodag som jag har som vägdag. Är med i en annan tråd där jag har fredagar som vägdag, rapporterar in den vikten här också. Så hoppas det är ok, det är bara första veckan det blir längre mellan. Kul och bra med detta engagemang nysommar, det är peppande!
Vilket jobb du gör!! Startvikt stämde men namnet hade en bokstav fel. Miijoh hade blivit Miiajch.