icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Viktutmaning 2013 - PÅSKRACET

Utmärkt medlem
528 inlägg
17 februari 2013 14:27

Nu har den 2:a etappen av Viktutmaning 2013, kallad PÅSKRACET startat. Det är en tävling á la Biggest Loser där vi räknar procentuell viktnedgång. Varje vecka senast LÖRDAG rapporterar du in din vikt i den här tråden och under söndagen lägger jag ut en sammanställning av veckan som gått, där den som har gått ner flest procent av sin kroppsvikt den veckan koras till veckans vinnare. För att kunna vara med ska du ha anmält dig i anmälningstråden senast 16 februari, du finns då med under startvikter på Viktutmaning 2013 hemsida, se länk nedan. Vi börjar tävlingen den 17 februari och sista sammanställningen kommer den 24 mars. Då koras etappens vinnare, den som har gått ner flest procent av sin kroppsvikt under hela etappen, och denna person belönas med två biobiljetter, sponsrade av matdagboken.se. För att kunna vinna är det viktigt att rapportera sin vikt varje vecka, om du inte rapporterar din vikt varje vecka (senast lördag) tas du bort från sammanställningen och tävlingen! Viktutmaningen löper från Söndagar till Lördagar. Första veckan väger du dig på samma dag som du gjorde med den startvikt du lämnat och rapporterar in din nya vikt här i forumstråden samma dag eller senast Lördag 23/2, sedan rullar det på likadant övriga veckor. Dvs har du söndagar som vägdag rapporterade du in den vikt du hade 10/2 som startvikt och rapporterar in vad du väger 17/2 som vikt för första veckan, har du måndagar - startvikt 11/2 och vikt första veckan 18/2 och så vidare med övriga dagar i veckan. Sammanställning för första veckan kommer ut på hemsidan Söndag 24/2. Massor med pepp till alla, nu kämpar vi järnet! Välkomna önskar nysommar! Länk till sammanställning » » https://sites.google.com/site/viktutmaning2011o2012/home/paaskracet

• Engagerad
    74 inlägg
    23 mars 2013 09:41

Veckans vikt 119,3

• Utmärkt medlem
    893 inlägg
    23 mars 2013 10:50

Står på samma som förr veckan 82,3 kg

• Mycket engagerad
    248 inlägg
    23 mars 2013 11:42

Gårdagens vikt 63,5 kg

• Mycket engagerad
    498 inlägg
    23 mars 2013 11:48

Hjälp har glömt skriva in! Har jag åkt ut nu då?? Veckans vikt är iaf 94,3kg

• På gång
    21 inlägg
    23 mars 2013 11:57

Veckans vikt: 101,2 kg.

• Mycket engagerad
    191 inlägg
    23 mars 2013 12:39

63,6 kg är veckans vikt. Började på 78 kg i slutet på oktober, satte målvikt på 65 kg, gick rätt snabbt och lätt att nå det målet så ändrade till 63 kg. Nu börjar det målet också kännas nåbart. Har fortfarande mycket kvar att ta av så sätter nu min målvikt på 61 kg. Trodde väl aldrig någonsin att jag skulle kunna komma under 65 kg, var en herrans massa år sedan jag vägde så "lite", känns helt underbart och samtidigt lite overkligt att detta är jag. Efter alla år med jojobantande på alla tänkbara dieter äter jag nu LCHF och efter de första jobbiga veckorna har jag mått otroligt bra, ätit gott, aldrig varit hungrig och inte heller har jag motionerat eller tränat. Stor hjälp har jag haft av nysommar och alla racen. TACK nysommar, du gör ett kanonjobb. Pepp till er alla :-)

• Engagerad
    71 inlägg
    23 mars 2013 14:08

Vikt 110,8kg

• Mycket engagerad
    194 inlägg
    23 mars 2013 14:27

Kul att läsa Kathinka, är nyfiken på hur du har gjort?

• Mycket engagerad
    220 inlägg
    23 mars 2013 16:51

Hej alla! Jag missade anmälningsdatumet för att få vara med i PÅSKRACET! Nu undrar jag vad nästa etapp kommer att heta och när sista anmälningsdatum till den är! Hoppas, hoppas att jag inte är för sent ute igen!??

• Mycket engagerad
    320 inlägg
    23 mars 2013 20:59

Yes! Under 75kg!!!!! Veckans vikt 74,1kg!