Mycket engagerad
182 inlägg
Har köpt hem proteinpulvret å har precis blandat min lilla drink efter träningen. Men vad motsvarar 0,75 dl i gram? Enl MD så är en portion 28 gram. God var den iaf m lite blåbär/hallon i.
0,75 dl väger 28 gram enligt infon här http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/whey-100
klicka upp innehåll. :)
Tack!!! 109 kcal blev det då å rätt antal gram!
Beror på proteinet. Vanligast mellan 28-33 g
Någon som testat att tex ha det som bas i en shake? Eller lägga i lite bär?
Jag har använt Herbalifes proteinpulver i många år. God i shake m bär eller bara m mjölk el yoghurt. Olika smaker o jättegott.
Fungerar fint Nizzan
Rumpmas Använder du fortfarande Herbalife? Hur många kg gick du ner i vikt?
När jag började med Herbalife för 10år sen gick jag ner 37 kg på 9 månader genom att ta två shaker om dan samt äta ett vanligt mål mat. Proteinsnacks som mellanmål. Att jag sen gick upp igen berodde inte på Herbalife...jag fick besvär med ryggen och kunde inte motionera, tappade lusten för allt, tröståt och åt helt fel mellan shakerna. Nu ska jag skärpa till mig igen. Äter Herbalife samt tar hjälp av MD och 5:2. Verkar fungera bra. 8 kg på tre veckor känns underbart.
Vad jag förstår så är det vassle protein i whey 100.....ren koncentrerad mjölk, ger högt insulin påslag och högt igf1.....vilket vi alla människor borde sträva efter att inte få, kanske värt att kolla hur det förhåller sig....tack för ordet.