Ett svar på min förfrågan om min deposition som fick mig att baxna
Den tråkiga historien om min deposition fortsätter tyvärr och ska det verkligen vara så svårt att lösa.. Jag har inte hört något alls på hela förra veckan. I morse skrev jag ett mail och frågade om status och fick då till svar att jag skulle lugna ned mig. En formulering i mailet fick mig att både baxna och häpna.
"
DU KOMMER ATT FÅ DESSA NER VI VET VAD SOM HAR HÄNT men vi har en skyldighet att undersöka vad som har hänt eftersom uppdraget har skickats till HSB. Nu är det helg och HSB har stängt varför vi inte kan kontakta HSB tidigare än måndag men är det mycket viktigt för dig att få pengarna och behovet är stort så säg till så ger jag dig femhundringen! "
Är det inte otroligt och jag blir nästan full i skratt för det är så bissart. Jag skrev bara kort tillbaka att det inte handlade om mitt behov av pengar utan rätt ska vara rätt samt dessutom att inte ärenden ska behöva lösas genom att någon tar av sina privata pengar..
Tråkig historia men nu hoppas jag de sätter lite fart för jag vill lämna detta bakom mig.
Gillar
Kommentarer
-
Jaa..du. Det finns folk till allt. Vad är problemet ? Dom har ju fått sin nyckel...men vet inte vad som hänt än ?! Inte värt att hetsa upp sig för...men bra att du har det nedskrivet om det skulle behövas. Man vet aldrig...😧
-
Det verkar märkligt att det ska ta över 2 månader att få tillbaks pengarna.
-
Bara stå på dig, rätt ska vara rätt.
Jag tycker över lag att det är svårt att få tillbaka pengar när någon gjort fel.
Hoppas du kan släppa detta i helgen och koppla av.
-
Tack Paloma, håller med dig att det är sällan man får några ord till ursäkt och de flesta skyller ifrån sig. Jag fick ett till mail tillbaka som var extremt obehagligt i tonen. Man beskyllde mig för att vara arrogant och överlägsen samt att det kunde skada mig i framtida ärenden. Otroligt obehagligt och jag får vara tacksam att jag inte är beroende men samtidigt måste de ju följa bostadsrättslagen. Jag har lämnat detta bakom mig men hör jag inget mer om en månad ska jag lyfta på luren och ringa.
Jag ska koppla av och önskar dig en fin helg.
-
Personliga hot mot en kund och dessutom skriftligt, påminn honom om det om han krånglar.
-
Ja LissaLo, en helt otrolig kommentar i sammanhanget och som om det skulle bara vara för att jag behövde pengar jag låg på om detta. Så enkelt att bara skicka ett mail tillbaka, be om ursäkt att det dragit ut på tiden, att de försöker fixa detta så snabbt som möjigt. Hade räckt bra för min del.
-
Helt ofattbart att höra...😧👎
Logga in för att skriva en kommentar.