Ibland räcker det med känslan att bli sedd och så lite som behövs ibland
Igår var jag ute en sväng på min lunch och gick in på apoteket för att köpa en hårinpackning. Noterade att det var tomt i kassan och tänkte vad skönt då slipper jag köa. Det visade sig att expediten var upptagen med en kund i affären och sedan gick direkt för att plocka upp saker vid hyllorna. Då ilsknade jag till och gick fram och sade till att jag inte ville stå och vänta. Hon bad om ursäkt och gjorde det ännu en gång vid kassan. Jag förklarade att jag såg att det var tomt och inte hade lust att stå och vänta och hon gav mig 15 procen rabatt på hårinpackningen.. Jag blev jätteglad direkt och sade till henne att det var verkligen en trevlig gest. Jag berättade det för A och han skojade med mig att jag var girig. Så är det naturligtvis inte utan jag blev sedd och tagen på allvar.
Gjorde samma sak en gång för längesedan när jag väntade på ett bankkontor i en ändlöst lång kö och personalen rörde sig i snigelfart. Jag påpekade när det äntligen blev min tur att det kunde vara bra om man väntade med att sortera papper tills kön var avverkad. Fick inte ens ett svar av den sura banktjänstemannen. Det kan man ändå kosta på sig.
Ibland är livet så enkelt att det kan vara skrattretande för vi vill bli sedda, och svårare än så är det inte när det handlar om ämnet bra service..
Gillar
Kommentarer
-
Jag brukar skoja med personal och andra jag möter ...det funkar oftast väldigt bra...men visst har man råkat på riktiga surpuppor ibland...så trist.
Ha en bra dag, vännen 👍😍
-
Den eviga Pollyannan i mig påpekar att det bradiga med dålig service är att man själv kan stå ut som supertrevlig genom att ha ett bra bemötande och gilla folk man möter. Fast det gäller förstås att ha fingertoppskänsla där med. Du har förstås alldeles rätt i att det verkligen inte är mycket som behövs så det är märkligt att så många som jobbar med service missar möjligheterna.
-
Oftast är det just servicen som är det största konkurrensmedlet i affärerna nu.
Affärer, där jag känner att man inte prioriterar mig som kund, avstår jag ifrån. -
Service är a och o när man jobbar med kunder. Det viktigaste av allt är att kunden känner sig sedd. Sen kanske man inte kunnat lösa kundens önskemål men det accepteras oftast bara de är sedda och känner sig omhändertagna.
Måste säga det var bra jobbat av apoteksdamen. Dit kommer du ju gå igen istället för att byta apotek.
-
Jag tycker väldigt illa om personal som inte bryr sig när man står och väntar i kassan, för ett tag sedan skulle jag köpa mitt barnbarns första docka. Det var en expedit som gick runt och pratade i telefon, och trots att vi stod vid kassan en bra stund brydde hon sig inte. Till slut sa jag högt att vi får leta upp en annan leksaksaffär, och vips kom en expedit till fram.
Hon måste ju sett oss när vi gick in, och även höra sin kollega prata i telefon för butiken var pyttelite. Hon bad om ursäkt, men där kommer vi aldrig att handla igen.
Så där tappade dom en kund, det händer även att jag har gått ur affärer där dom har personlig service om dom inte bryr sig att jag vill ha hjälp. Inte om dom har en annan kund, utan när dom stökar runt eller pratar i telefon fast jag visat att jag vill betala.
-
Jag står ofta och väntar en stund, men om inget händer lämnar jag mina saker vid kassan och går till en annan affär. Lite uppmärksamhet vill man ju ha som kund 😀
-
Håller helt med er alla och speciellt det ni skriker Paloma och Marre om expediter som gör andra saker. Det är bra att man visar att man är kund och bara märkligt att man inte förstår som expedit hur viktigt det är att vårda kunderna och det måste ju bli roligare att jobba kan man tycka..
Logga in för att skriva en kommentar.