Obehagligt bemötande
Kommentarer
-
Tack för alla kommentarer och jag kommer nog att fortsätta som jag brukar betala direkt hos tandläkaren. En väldigt trevlig mottagning trots allt. Det jobbiga i det hela var att min egen oro sattes igång eftersom jag ska snart ska skriva nytt kontrakt etc.. Onödigt.Skönt att jag fick kolla att allt var i sin ordning när jag var på banken igår.
-
Men det var ju ett väldigt dåligt bemötande du fick inte precis professionellt.
-
Du har ju rätt att ansöka om ett tandvårdkonto. När de blir beviljat så visar du bara upp ditt kort för tandläkaren som sedan får beloppet ifrån tandvårdskontot. Jag kommer inte ihåg vad det heter men det trodde jag att alla tandläkare hade skyldighet att upplysa om Jag har ett sådant konto och du betalar ingen ränta men en administrationsavg. på 25 - 30 kr i månaden. Likadant kan man söka om man har stora medicinkostnader.
-
Men usch vad obehagligt! Och precis, även om man hade haft en anmärkning så behöver de väl inte stå och basunera ut det för alla i receptionen, märkligt beteende! Jag blev sådär rädd en gång för jag visste att jag hade pengar på mitt visakort men kassörskan på apoteket påstod (även hon högljutt vid kassan!) att kontot var TOMT (hur hon nu skulle kunna se det). Jag visste ju att jag hade pengar så jag trodde ett tag att nån tjuv hade länsat mitt konto! Jag blev alldeles kall. Men sen då jag kollade på banken så hade jag visst pengar så det måste ha varit nåt tekniskt fel, jag fick aldrig nån förklaring.
-
Ja och det är ju också att en sådan sak som betalningsanmärkningar har en allvarlig konsekvens i en människas liv att det är inte bara något man slänger ur sig hur som helst. Jag har själv jobbat på bank en gång i tiden och var alltid väldigt försiktig när det gällde att bemöta någon som hade övertrasserat sitt konto. Det handlar faktiskt om respekt.
-
Jag har varit utsatt för ungefär samma sak då en försäljare lite nonchalant meddelade mig att jag "juj hade lite problem med ekonomin", vilket jag definitivt inte hade. Än mindre hade jag någon betalningsanmärkning, vilket han viftade bort som en bagatell och erbjöd sig att "strunta" i den lilla haken, och jag kunde istället betala in 12 av 24 månadsavgifter direkt på det parabol/teve-abonnemang jag avsåg att teckna. Jag ringde upp både UC och Kronofogden för att kolla att jag inte var registrerad av misstag och dom erbjöd sig dessutom att kolla upp om den aktuelle företagaren tagit någon upplysning på mig, vilket inte var fallet. Jag behöver väl inte säga att det blev inget abonnemang med det företaget ! Ett fult trick som sannolikt skulle gagna försäljaren i fråga, inget annat.
-
Vilket fult trick och nonchalant, otrevligt samt också respektlöst. Jag tycker det var så hemskt också att jag fick höra att det var kanske något gammalt som " dykt upp".. Hmm, som man inte skulle veta det. Nej man ska vara försiktigt när man tar upp sådana saker med människor.
Logga in för att skriva en kommentar.