icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search
27 april 2017 13:22
2

Gårdagens misslyckande

Jag gjorde ett försök i tisdags att hitta en snygg bikini, vilket gick sisådär faktiskt. Åkte till samma butik som jag köpte min sist men då hade de bara riktigt i min smak fula färger och modeller i större storlek. Så jag slog upp nästa underklädesbutik som har lite större storlekar och åkte dit. Kom dit ca 10-15 minuter innan dom ska stänga och får veta att de har fullt i omklädningsrummen just nu men att jag kan se mig om i butiken och se om jag hittar något jag tycker ser fint ut. Så jag tittar mig omkring och väntar. Efter ca 20 minuter kommer vad jag tror är ägaren till butiken och snorkigt säger att "Kan du komma tillbaka imorgon eller en annan dag?" varpå jag (som hade väldigt ont i benet efter att försökt skynda mig till butiken, trött och småsur över hennes snorkiga attityd mot mig) svarar krasst "Måste jag så måste jag men helst vill jag ha hjälp idag eftersom jag inte vet när jag kan komma tillbaka, men blir jag utkastad så blir jag" och då går butiksbiträdet in i nån form av mental och verbal försvarsställning och svarar "Jag har faktiskt ett tåg jag måste hinna med och det vore ju bättre att du kommer tillbaka imorgon" fortfarande med en översittar-attityd och så fortsätter vi en liten stund, jag ger mig svar säkert 4 gånger och hon kommer med mothugg varje gång, hon vill liksom inte riktigt gå med att hon verbalt kastar ut mig utan vill att jag går självmant glad i hågen och kommer tillbaka en annan dag.

Men så funkar inte jag! Jag förstår att hon och hennes kollega vill hem, det har jag inga problem med. Jag förstår också att det tar tid att hjälpa någon hitta en perfekt bikini eller bh vilket var vad de andra i provrummen provade. Jag förstår och beundrar att de verkligen kämpar med att få de kunder de har i provrummen riktigt nöjda. Men det jag inte förstår är varför man ber någon 10 minuter före stängning, som kommer in från gatan och säger att den vill ha en bikini men inte har någon annan om storlekar eller modell, vänta i butiken när man redan har fullt med kunder i provrummen som behöver väldigt mycket hjälp. Hade den som tog emot mig inte bara sagt vi kommer inte hinna hjälpa dig idag, men du är hjärtligt välkommen tillbaka en dag och gärna lite tidigare så ska vi hjälpa dig! Är det verkligen så svårt?

Jag kommer i a f inte gå tillbaka dit nån annan dag, eller jo kanske när jag har hittat min nya bikini och berätta om min upplevelse och varför de förlorat en kund och numera har någon som tänker sprida detta bemötande vidare.

Jag var beredd att lägga runt en tusenlapp på en snygg bikini eftersom min förra bikini-topp kostade runt 500-600 kr bara för överdelen. Men jag kommer inte att handla något mer på Gustaf Mellbin på Västerlånggatan. De må ha snygga underkläder men attityden mot kunderna (även de i omklädningsrummet) var fasiken inte något vidare!

Så idag kommer jag istället att styra kosan mot en för mig ny butik, som också verkar ha badkläder i större storlekar med samma tillverkare som den jag har nu, som jag är stormförtjust i! Så förhoppningsvis blir jag sommar redo idag. Jag har även tänkt att försöka inskaffa någonting som heter BodyGlide Sun protection 30+, vilket jag har tolkat är något typ vattentåligt glidmedelsliknade solstick som idrottare använder för att minska risken för friktions-skavsår, vilket jag alltid får på sommaren om jag försöker ha på mig kjol eller korta shorts eller går runt i bikini en liten stund.

Kommentarer

  • 27 april 2017 16:25

    Jag tycker inte att det är så konstigt att personalen blir irriterad om man kommer 10 min. innan de ska stänga. Det tar tid att prova badkläder så man hittar rätt modell och storlek.

  • 27 april 2017 22:57

    Håller med går man in för att prova kläder i en b utik 10- 15 minuter inanna får man skylla sig själv, Har drivit butik i många år, fånga fula tankar om folk som kpm in före stängning, och många sen midagr och misade träningar blev det genom åren. fins lite att göra efter sista kunden gått med.

Logga in för att skriva en kommentar.