icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search
28 juni 2010 18:48

Det började så bra...

Jag var noga och snäll med mig själv när jag försökte första gången, i mars. Men det var alldeles för stressigt runt omkring mig, och då är det inte lätt att sköta om sig själv - trots att det kanske är då det är som viktigast. Därför rann de nya vanorna ut i sanden, och jag föll tillbaka i invanda spår. Nyligen såg jag foton av mig där jag verkligen såg hur sliten jag såg ut, och plufsig. Inte kul.

Jag har precis inlett min ledighet med att bli rejält sjuk. Har inte lämnat hemmet på några dagar, och tycker rätt så synd om mig själv. Å andra sidan har jag fått lite av en chans att peppa mig själv. Den här sommaren ska jag fixa det! Jag har kollat ut en lång motionsrunda och en kortare. Tänker mig promenader varvat med power walking. Mathållningen vet jag av erfarenhet brukar bli bättre när jag väl lyckas varva ner och få lite fokus i tillvaron (mitt problem är oregelbundenheten).

Så den här sommaren ska bli startskottet!

Kommentarer

  • Ingen har kommenterat detta inlägget.

Logga in för att skriva en kommentar.