Antag att du haft en ganska bra men lite hungrig dag. Du har i stort sett följt din plan. Nu kommer kvällen och du känner dig klart hungrig/sugen. Men har inte så mycket kalorier kvar att äta. Vad gör du? a) Biter ihop. Lite hunger får man räkna med. b) Äter en portion mat och tar ett extra träningspass för att kompensera c) Gör ett nyttigt snack inom kalorigränsen, tuggar långsamt och hoppas på tur d) Äter. Hungrig är inget roligt att vara och det jämnar ut sig en annan dag e) Går loss på allt som finns i kylskåpet och bestämmer dig för att börja om imorgon f) Något helt annat (skriv vad)
Veteran
1046 inlägg
Jag blir ganska mätt på 1 liter sockerfri färdig nyponsoppa, 150 kcal. Surkål ska jag pröva, köpa hem en burk, brukar ha lite olje/vinäger-dressing i surkålen, tycker att det är svårt att äta den som den är.
Surkål! Det är ju jättegott! Tack Rapchic för ett bra tips.
Alternativ d gäller för mig - varför gå hungrig? Tar oftast yoghurt med lite havrefras när kalorierna tryter eller ett kokt ägg.
Nu kan jag inte somna och åt senast kl 19. Jag börjar nu känna av hungern när jag sedan ett par timmar har lagt mig och försöker somna. Jag är för lat för att laga i ordning nånting nu. Jag tror att jag kommer att invänta morgondagen men blir det alltför outhärdligt blir det kanske nåt ägg. Nu ska jag försöka somna.
Jag har alltid f`ärdigkokta ägg i kylen.
Hände mig i går kväll vid 22-tiden. Tog tre skivor ost, det hjälpte.