Hej, just nu har jag kört med lchf, eller jag tror jag gör det iaf ;) har hållit på i ca 1månad, men vad jag undrar över är ifall det spelar någon roll vilken kost man följer ifall man vill gå ner i vikt. För som jag fattat så går man ner i vikt om man äter 500kcal mindre än energibehovet. Jag försöker därför hålla mig på 1500kcal per dag. Jag väger nu 61kg och 165cm lång. Men blir det svårare för mig att gå ner i vikt med lchf, även om jag följer kcal regeln?
På gång
23 inlägg
musli skrev:
Alltså, räkna kalorier när man LCHF:ar är helt fel väg... Det är procent-fördelningen fett, protein, kolhydrater man ska se på. Jag kan lätt äta 3000 kalorier per dag om jag äter 75% fett, 20% protein och 5% kolhydrater OCH gå ner i vikt! Plus att man ska se över sitt mejeri-produktsintag om man inte går ner på sin LCHF-kost...
Ursäkta en dum fråga då men om du lätt kan äta 3000 kcal per dag utan att gå upp i vikt, hur har du då kunnat bli överviktigt eller tycka att du är det?
Jag skulle inte ens kunna få i mig den mängden men skulle jag mot förmoda det, ja då skulle jag rulla fram oavsett vad kalorierna bestod av.
Finns nog inga dieter där man kan äta obegränsat tyvärr.....Däremot kan man banta med vilken kost som helst så länge man äter mindre än man förbrukar.