icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Anmälningstråd till Biggest Looser fram till jul 2020

Veteran
8081 inlägg
8 november 2020 14:17

Anmälningstråd till Biggest Looser v48 – v52 2020

En slingrig väg upp mot Andermatt i Schweiz där sambon och jag sen åkte Glaciärexpressen. Vägen var minst lika slingrig som min väg mot målvikt och jag skulle tro att många känner igen sig. MEN kämpar man tar man sig upp, fast i vårt fall NER

Första rapport av vikt blir 25/11 och sista 23/12. Anmälan vill  jag ha så snart som möjligt

Vikt rapporteras varje onsdag senast kl 24 men du får förstås väga dig när du vill under veckan. Om jag ska ha en chans att komma med rapport inom skaplig tid krävs det att vikterna är inne kl 24 varje onsdag.

Den som procentuellt går ner mest under hela perioden (4 veckor) får ett plusmedlemsskap för 6 månader av matdagboken (värde 414SEK)

Det blir ingen rapport över lagens viktnedgång, men kanske kan det vara trevligt att peppa varandra i ett lag, och kanske bra att ha kontakt med folk med ungefär samma vikt?

Det har inte varit någon större aktivitet i de flesta lagen men de jag hittat är:

Lag Solgul för folk runt 70 kg

Lag Cerice runt 80 kg

Lag havsblå 90-100 kg och

Lag dimmiga körsbär >100 kg

Angivna vikter är de vikter medlemmarna hade vid start. Jag själv tex startade på 116 i lag dimgrå körsbär gick så småningom ner till 91 och har nu jobbat mig upp till 99,8, men jag behåller lag så länge jag vill.

Alltså anmäl er med  ”alias”, nuvarande vikt och om du vill vara med i ett lag. För att kunna vara med MÅSTE DU LÄMNA VIKT MINST FÖRSTA OCH SISTA VECKAN

Mvh babs2

• Veteran
    8081 inlägg
    Redigerad: 11 november 2020 19:14

Välkommen Lena! Nu är vi 6, men jag ser ingen anledning att dela upp oss i grupper-

• Veteran
    8081 inlägg
    11 november 2020 15:19

Var på väg att slå huvet i 100-kg-taket (99,8), men har nu vänt och ligger på 98,4.devil

• Utmärkt medlem
    508 inlägg
    11 november 2020 20:04

Ja hänger på. Startade med kickstart idag i hopp om att börja gå ner i vikt. 

• Veteran
    8081 inlägg
    11 november 2020 20:56

Välkommen, då är vi 7

• Veteran
    8081 inlägg
    18 november 2020 10:35

En vecka till start

• På gång
    29 inlägg
    18 november 2020 12:18

Hej hej^^

Jag är ny här, men jag anmäler mig (Scorpia) på startvikt 107.2. Om det blir lag så platsar jag i dimmiga körsbär.

• Veteran
    8081 inlägg
    18 november 2020 15:25

Välkommen scorpia! Vi är bara 8 just nu och bryr oss inte om lag. Får se hur det blir efter nyårdå är du välkommen till dimmiga kör svär om vi blir många. Om en vecka startar vi! heart

• Veteran
    8081 inlägg
    19 november 2020 17:14

Kickan XL kommer också med. Nu är vi 9!

• Utmärkt medlem
    557 inlägg
    Redigerad: 20 november 2020 11:45

Hej, jag vill gärna vara med igen. Jag hade missat den här nya tråden. Senast hade jag råkat slira på tangenterna och uppgav fel vikt. Det skulle vara 82,3 tyvärr vecka 45.... Denna vecka är det 82,9. Jag tillhör lag Solgul.

Jag har fyllt år, jämnt till och med, lite trist i corona-tider men det är som det är.  Tyvärr har det blivit lite för mycket både mat och fika, Kan ju bli så hur som helst men nu var det tex någon som hastigt avbokade som skulle hälsa på mig så där stod jag med ex!tramat som inte fick plats i frysen så det blev kanske lite extra stora portioner för mig istället tyvärr. Borde ju inte göra så men blev frestad. Men nu tar jag nya tag igen. Pepp, pepp allihopa!
    Ha en trevlig helg!

• Veteran
    8081 inlägg
    20 november 2020 12:13

Välkommen Mosel och grattis i efterskott! Vi startar på onsdag. Med dig är vi nu 10, så jag ser ingen mening med att dela upp oss i lag. Förhoppningsvis blir vi fler efter nyår då Johan lovat att göra reklam för tråden.

Det här blir en liten nedtrappning inför jul och en test för mig att Excel-arket fungerar.

winkheart