Nu fortsätter vi med Biggest Loser Midsommar 2012! Vi tävlar i lag, antal personer i varje lag varierar! Denna gång hoppar vi utmaningar utan kör ett poäng system. Skriv in vikten i eran Lag tråd o sen lämna in lagets vikter i den här tråden. ( se lag åskgrå och mint hur dom gör) Vecka 15 räknar jag som en startvikt sträcka. Ni som var med i förra omgången hamnar i samma lag! Alla får ha vilken vägdag men vikten skall vara inne senast på onsdagar. Ingen blir utröstad. https://sites.google.com/site/biggestlosermidsommar2012/ Till Hemsidan
Veteran
6814 inlägg
härligt bli fast vethur det känns när man är i sockrets maktfulla händer ett monster att fajtas med. go girl
Lag SilverSolgul saknar Koppen i vår lagtråd! Skynda dig in Koppen, och rapportera din vikt och lägg sedan in listan i ett inlägg här.
blifast så sagt som det är sant!!Men det är märkligt att man gång på gång ska rasa ner i hålet! Men huvudsaken är väl att man varje gång, när det vänt, är spiksäker på att DENNA GÅNG KOMMER JAG I MÅL...............NUUUUUUUU!!!!!! YES!!!! Och det fantastiska är ju att plötsligt är allt så lätt! Vaddå sötsaker - nej inte behöver jag det! 2 muffins kvar efter årsmötet och sambon antar att vi ska ha varsin, men nej båda är dina, jag åt min på mötet! Är det jag som säger och verkligen menar det??? JAAAAAA!!!!
Har bara en fundering. Vore det inte bättre om man delade in lagen med blandade vikter? Det är ju så att de som har mer att ta av går ner mer än de som har de sista envisa kilona. Eller är det procent vi går efter? Bara en tanke.
% går det efter Poängsystem Minskning 1kg eller mer…………3 poäng Minskning under 1kg...................2 poäng Ingen minskning .........................0 poäng Högsta % nedgång……………...3 Poäng Bästa Lag % nedgång…………..3 Poäng Under Gula Linjen…………….....0 Poäng Övriga placeringar……………….2 Poäng
PlommonSenap Miabb........... Callinas........ Havet..........72,7 amoe.........78,3 ar2d2........76,4 PeePee..... Kulla..........77,2 noijel......... PlommonSenap saknar också några viktkamrater :-)
Linna82.Tycker detta var en intressant indelning, att man i laget har folk som väger ungefär lika mycket. Ska man dela in som du menar borde man också ta hänsyn till målvikt, ålder (är själv 65+ och vet att det INTE blir lättare med åren), kön (herrar har mycket lättare att att gå ner - generellt sätt) och säkert många andra parametrar Nej nu jobbar vi med detta, tävlingen ju ändå inte på blodigt allvar. Tack snälla HAVET för allt jobb du lägger ner, undrar hur många timmar i veckan det är????
babs2. Jag menar absolut inte att detta skulle vara riktad som någon kritik mot de som startat upp detta, mest en fundering gällande förutsättningarna för tävlingen om man nu kallar det tävling. För en liten sporre/motivation för många tror jag är att det just är en tävling..Jag behöver tex ett lopp att se fram emot för att kunna springa snabbare . =) Sen har du rätt i att man i sin grupp nu kanske får folk som har samma utgångspunkt som en själv.
Linna82 - jag tycker det är just det att mina lagmedlemmar har ungefär samma utgångspunkt som jag som gör att det faktiskt _blir_ en extra sporre. Att försöka hänga med dem nedåt. Om jag "tävlat" mot någon som börjar på 140 kilo och dramatiskt lägger om sin kost så lär ju den personen ha mycket lättare att tappa många kilo i början än mig som väger 89. Och om jag har någon som väger 60 kilo i mitt lag - som är en vikt jag inte ens vågar drömma om - så skulle man ju känna sig så hopplöst efter, hela tiden.
Allt beror på hur man ser det ja..och vad som motiverar en. Tycker detta är ett bra upplägg men det var tanken om förutsättningarna som slog mig. Förstår vad ni menar och som jag skrev tidigare ska inte detta tas som kritik.