icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Börja 2015 med en utrensning

Engagerad
100 inlägg
21 december 2014 18:50

Nu börjar det närma sig jul, snart är vi där. Massa mat,fett,socker,alkohol..ja vad mer stoppar man i sig under jul och nyår?

Saken är den att jag stoppat i mig bara massa skit dom senaste månaderna känns det som. Så jag tänker köra en ordentlig utrensning från och med 1 januari och fram tills den 10januari om det känns bra. En vattenfasta tänker jag på, körde en i slutet av augusti senast och det kändes bara positivt. Men körde bara 4 dagar då. Bara vatten,kaffe och te (helst grönt) som gäller alltså. Helst 3 liter vatten om dagen, det kommer vara tufft, man kommer vilja ge upp.Men efter 3 dagen kommer det börja kännas lättare. Du kan läsa lite mer om vattenfasta här : http://ulrikadavidsson.se/mandagsfragan-oka-din-forbranning-med-vattenfasta

Hoppas nån vill haka på mig så vi kan peppa varandra och starta 2015 med en riktig utrensning! wink

• Engagerad
    100 inlägg
    28 december 2014 16:42

Snart är det dags! Hoppas några hänger på. smiley Jag tänker småbörja fastan 1 januari beroende på hur man mår efter nyårsafton wink kanske behöver lite mat i mig, sen kommer jag köra minst 6 dagar iaf, hoppas jag klarar 10 smiley, Sen utesuta socker ur min kost i minst 21 dagar så man känner sig helt renad! =D

Hoppas eran jul varit bra! Hos mig blev det lite för mkt mat kanske wink

• Engagerad
    100 inlägg
    1 januari 2015 10:24

Hallå! God fortsättning på det nya året! Verka inte som så många har hängt på denna tråd, men vafan vi får se om nån ny tillkommer.wink

Sa ju att jag tänkte börja med en halvfastedag idag beroende på hur vilt det blev på nyårsafton, och för att vara ärlig...det blev inte vilt alls!cheeky  Men hade tänkt ta en halvfastedag iaf, bara för att jag älskar mat och inte ville säga hejdå riktigt än, men sen tänkte jag ähh..vafan gör det bara! Så nu har jag druckit ett glas vatten och väntar på min stooora kopp te. :) Nu kör iaf jag fram till och med den 6 januari!

Heja mig!

• Mycket engagerad
    387 inlägg
    1 januari 2015 12:41

Heja bästa Flisen!! Så nyfiken på hur det kommer att gå för dig - du kommer må så bra efteråt! :-)

• Engagerad
    71 inlägg
    1 januari 2015 23:02

Ohoj!

Jag har fått en hudinfektion så jag går på en ganska kraftig antibiotikakur t o m den femte. Känns inte riktigt bra att bara gå på anitibiotika och vatten så jag har skjutit upp starten till den 6/1. Håll tummarna att det blivit bättre tills dess. Kör sjudagarsfasta då är det tänkt. Tycker att tio känns för länge för mig. Kommer att kolla hur det går för dig Flisen87, så verkar det allt för jobbigt så kanske jag fegar ur wink. Lycka till!

• Engagerad
    100 inlägg
    2 januari 2015 11:16

Hej hej hallå!laugh

Det blev en halvfastedag igår iaf,såg att jag hade lite gravad lax kvar från nyår som jag inte ville skulle bara ligga men de var inte så mkt, så åt det till middag tillsammans med en god sallad. Annars blev det bara citronvatten och citronte, börjar gilla citron.wink Men idag kör jag all in! Började dagen med en stor kopp grönt te med äppelsmak och en skiva citron, och nu har jag fyllt ett stort glas med vatten och en citronskiva. Jag kommer nog köra 5 dagar, till och me den 6e, för sen vill jag komma igång med träningen också. På onsdag, lite försiktigt. Så 5 dagar blir nog alldeles lagom. :)

• Engagerad
    71 inlägg
    5 januari 2015 15:44

Hohooo! 

Hur går det? Jag börjar imorgon och vill naturligtvis höra att det går jättebra :)

• Engagerad
    71 inlägg
    5 januari 2015 16:42

Nu läste jag din blogg. Helt rätt att sluta om man inte mår riktigt bra. Det blev ju ändå några dagar.