icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Dimmigt körsbär från vecka 1 2014

Veteran
8085 inlägg
29 december 2013 17:39

Nu vänder vi blad. Startar, startar om, eller fortsätter beroende på hur vi skött oss tidigare. Välkomna hit! https://sites.google.com/site/nyabiggestloser2014/home till hemsidan för Biggest Looser 2014. Här kan man se resultaten mm http://www.matdagboken.se/?p=forum&visa=trad&TradID=10060&Sida=15 till tråden där resultaten rapporteras senast kl 21 på onsdagar. Första vägningsrapport onsdag 8/1, du väger dig den dag du själv vill.. Alla ansvarar för att kopiera in resultaten till BL-tråden

Dimmigt körsbär vecka ........
Fetis50 (73,8) ...... 
hagalund (84,4) ...
babs (94,7) ..........
Evve_(99,1) ,,,......
Jonnax (103,3) .....
Thyndra (104) ... .
Mezcal88 (90,8) ....
Lena444 (88,7) .....
Audrina (74,1) .......
tjofnatt (84,6) ........ 
Vårbarn (87,2) ......
Bullmaja (88,0) ......
Wahlsten (88,0)......
Triggy (87,2)...........
Crystal (.98,8)...............
Blifast (82,7)............Satsar på uppgång och syskon!
halen89 (80,4).........
AnnC (103,2.).........

• Veteran
    1059 inlägg
    6 mars 2014 06:08

Låter skoj med träff. Jag bor iofs norr om Sundsvall men inte så långt.... Just nu hinner jag dock inget! Vi har verkligen en bra grupp här :-) Själv är jag aningens bitter idag. Vi skulle ju åka till Åre på skidsemester med goda vänner idag. Igår natt spydde minstingen 3 ggr så vi kan ju inte åka. Inte roligt att få magsjuka (om det är det) på semestern så vi har bokat om det om en månad. Maken bestämde därmed att jobba dessa 2 dagar eftersom han måste vara ledig sedan. LIte surt måste jag säga att jag tycker att det är. Enda fördelen är att jag denna vecka får till 4 träningspass :-)

• Veteran
    8085 inlägg
    6 mars 2014 08:30

Vad spännande Chrystal! Den grupp vi har är öppen för alla intresserade! Vi har som sagt träffats 3 ggr. Vi möts på Järnvägsstationen och promenerar till något matställe och äter och surrar helt kravlöst och de dagen får man äta som man vill. Det finns en grupp som heter "Träffas på riktigt" Ansök om att bli medlem där, behövs inga CV-n. I gruppen finns sen några trådar bla en om nästa träff som vi hoppas ska kunna bli i maj-juni. Förra gången vi träffades vsade det sig att kvinnan som hade restaurangen också var med i matdagboken. Första gången vi träffades kom Anna från Åland och Gittan från Stockholm med så Evve du har möjlighet. Just nu samlar vi in dagar som vi inte kan träffas i maj

• Veteran
    8085 inlägg
    6 mars 2014 08:32

Stackare Evve! Inte skoj att måsta ändra sånt man planerat. Men kanske skönt att magsjukan inte kom i Åre. Härligt med träningspassen! Man måste tänka positivt!

• Veteran
    1059 inlägg
    6 mars 2014 08:58

Babs: Ja och den största anledningen till att vi bokade om är att ifall vi andra är smittade är det bättre att vara hemma.....

• Veteran
    1356 inlägg
    6 mars 2014 20:32

Usch Ewe, vad tråkigt att behöva ställa in semestern. Skönt ändå att ni kunde flytta den framåt, då har ni något att se fram emot ... som Babs skriver, man får se det positivt. Hoppas ni andra i familjen klarar er från denna vidriga kräksjuka. Krya på er!

• Veteran
    1059 inlägg
    7 mars 2014 08:06

Ja vi är glada att han blev sjuk innan. Imorgonbitti åker maken och dottern upp till Åre och åker slalom med vårt resesällskap. Jag är hemma med sjuklingen (som för övrigt är ganska frisk nu) för nästa helg ska jag till Stockholm på scrapträff och det ser jag fram emot! Jag har redan tränat 3 ggr denna vecka så det känns verkligen bra!

• Mycket engagerad
    135 inlägg
    8 mars 2014 19:19

Hej på er! Har har helgen varit hittills? :) Måste bara säga att jag tycker er get-together är ett jättekul initiativ! Tyvärr bor jag alldeles för långt bort för att delta men hoppas ni får en rolig träff. En fråga till er alla: hur känner ni för tävlingen? Är utmaningen kul och motiverande? Jag tänker "på er" var dag jag är ute och rör på mig för att jag gillar tanken av att få registrera in minus för gruppen :) tänkte bara höra hur ni andra tänker. Är det många som varit med en längre period? Jag själv var med före jag blev gravid, 2012 senast tror jag. Då hade vi små utmaningar inom grupperna att tillsammans i lag tex bidra med ett gott recept. Vi är ett gott gäng här på MD! Önskar alla en härlig kväll och förhoppningsvis solig söndag!

• Veteran
    1356 inlägg
    9 mars 2014 10:05

Blifast: jag vill också gärna registrera in minus för gruppen men det går så där ... idag har vi vår i Skåne så jag ska ge mig ut på en lång promenad längs havet. Sedan bär det av till Friskis och Svettis på afrodans. Jag minns inte riktigt hur länge jag varit med här, kanske något år. Tillhörde en annan grupp tidigare där de flesta föll ifrån och då blev jag placerad i denna gruppen istället. Jättebra tycker jag. Att bidra med recept och annat är en bra idé! Ha en bra dag allihop!

• Veteran
    8085 inlägg
    9 mars 2014 14:57

Blifast: Jag tänker mycket på Dimmiga körsbär och mina egna motionsutmaningar (babs motionsutmaning vecka... ). Tyvärr är det dåligt med att röra på mig och det gör mig deppig och jag tröstar mig gärna med något ätbart. Jag LÄÄÄÄNGTAR efter en rejäl långpromenad, men det var länge sedan nu - det blir korta promenader och vattenträning förstås. Nu hoppas jag att jag med rullatorhjälp kommer att kunna ta mig fram lite bättre och sen förstås att det ska gå bra efter operationen/-erna (knäprotes i hö knä först och på sikt sannolikt även vänster). Om jag inte hade dessa 2 utmaningar är det inte omöjligt att jag hade gett upp helt med vikten. I morgon har jag tid hos sjukgymnast - få se vad han kan hitta på - akupunktur? Chock-våg?. Han får testa vad han vill! Alla: Fundera på Blifasts ide om recepttips - ska jag starta en tråd med Dimmiga körsbärs-recept?? Kan ju bli lite fullt här med vikter, peppningar och mat. Solen vågar sig på att titta fram, men det blåser. Uj vad det blåser!

• Veteran
    1059 inlägg
    9 mars 2014 15:12

Ja recept tips är toppen!